Ja jisses..

Är så jävla irriterad, människor är helt otroliga. Bara för att jag inte älskar att vara gravid och njuter som man tydligen måste så är jag en dålig människa och absolut inte redo. Men ja varsegod, döm mig. Jag saknar att kunna dricka ett glas vin, eller tillochmed en hel flaska om jag känner för det. Jag saknar att gå på fest, att gå ut. Men för den sakens skull så betyder inte det att jag är en dålig människa.
Allt är bara inte till för alla, graviditet är inte något för mig, iallafall inte just nu, det kan säkerligen ändras när jag väl känner bebis.. Och bara för att man vågar stå för det så blir det uppståndelse. Jag är långt ifrån ensam om att känna såhär, bara det att knappt ingen vågar stå för det och säga det just av den anledningen, man blir så otroligt dömd.
Det var riktigt längesen jag var såhär irriterad. Jag säger också att man blir fet, och visst fan är det väl kanske inte så att man blir fet, men man blir stor och jag känner mig fet.
Men det finns ju också en anledning till att jag gav upp att dricka vin och gå ut och blev villig att gå upp i vikt, allt för bebis. Säga vad man vill, men jag kommer att stå för det så länge som jag känner såhär.

Gjorde förresten det där ringtestet idag som ska avslöja könet på bebis, enligt det så ska det bli en flicka, och jag drömmer om flickor men intuitionen säger pojk.

Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag tycker du har all rätt att inte vara bekväm med allt som en graviditet kräver av en. Tycker inte det handlar om hur redo man är eller inte är överhuvudtaget. Men nu blev jag nyfiken här, vad är det för ringtest?

2010-04-13 @ 22:59:45
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Aha, haha, det lät inte så pålitligt nä. Som haktestet :P Du vet, blir hakan en rumpa får man en flicka :P Men lite kul ändå :D Hoppas det blir en flicka ändå! :)

2010-04-13 @ 23:22:30
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Cicci

Klart att du får känna som du vill! Jag hade också blivit arg och ledsen över att inte kunna gå ut med kompisar och dricka lite på 9 MÅNADER! Det är ju för fan nästan ett år, klart man behöver klaga över det. De som säger annat kan ju bara fara och flyga nånstans enligt mig! När du fått din bebis och han/hon kan ha barnvakt så ska vi ta och festa lite igen! :D

2010-04-14 @ 10:17:09
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: Lallo

Frida lilla vännen, kände precis som du gör när jag väntade Lykke. Hade jätte ångest, saknade vin och cigg så mycket. Men tydligen så får man inte säga detta för då är man en dålig människa. Fattar inte hur människor kan döma en pga det. Och du, jag gjorde ringtestet också, skulle fått en pojke enligt det. Men vi vet ju båda hur de slutade :P Skulle vara kul om det blev en liten flicka, har en del saker som Lykke inte kan ha längre, vissa saker är oanvända :P Bamse kram

2010-04-15 @ 18:19:46
URL: http://caroliiiines.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback