jag önskar jag kunde säga att jag är lycklig

jag önskar att jag kunde skriva något vackert
eller egentligen behöver det inte ens vara vackert
bara någonting glatt, något om värme, fullkomlig lycka
något som folk kan läsa och le åt, nåt som tinar upp frusna hjärtan

för vad vet jag om sånt nuförtiden?
har jag överhuvudtaget någonsin vetat?


jag vill skriva om kroppar som måste finnas nära
fingrar som letar efter fingrar, varm hud, brinnande
eller om interna skämt, blickar om att man förstår
precis vad den andra menar, samhörighet

så nej, kanske har jag fastnat i något sorts depp-träsk
men hur ska jag kunna skriva om känslor jag inte har
någon aning om hur de känns?
hur ska jag kunna skriva om
lycka när jag aldrig smakat den?


hur ska jag gå vidare
när det är så lätt att sakna
och så svårt
att glömma

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback