Så mycket sårbarhet

Jag har ju som jag kanske inte skrivit innan min moderkaka i framväggen vilket gör att det ofta kan vara så att man känner sparkar från bebisen senare än andra. Men så läste jag lite om detta nu precis, och det står att trots det så känner man fosterrörelser lika tidigt som alla andra. & då undrar jag när man ska känna fosterrörelser? Läste att dom flesta känner av det lite redan i vecka 14?! För jag har inte känt av bebisen alls. Eller mja, det var ju den där gången med citronvattnet som jag fortfarande inte vet vad det var.
Barnmorskan sa ju på ultraljudet att det var mycket bra rörelser där inne men jag känner absolut ingenting. Absolut inte ens ett litet dyft eller antydningar till det. Den är väl som sin pappa kanske, håller käften och bara är. HAHA. Jag är så gullig. Jag är inte så orolig direkt, jag lider bara av inget tålamod. Och jag är bitter. Och så blir jag nervös att det har med maten att göra. Att den ligger där med näringsbrist och vill röra sig, så ja, lite orolig är jag kanske trots allt.

Alla skriver om att det är så mysigt med sparkar och buffar och rörelser hit och dit, och här sitter jag och känner inte något och undrar hur man kan relatera till någon man inte ens känner av?
Hur skulle jag kunna älskar någon jag inte ens känner av?
Men dom som gör det, det är väl roligt för dom, jag får väl älska ikapp min bebis sen då.
Och nu får jag dåligt samvete och känner att folk kommer döma en bara för att jag känner såhär, men jag bryr ju mig om bebis iallafall, så ni vet det.

Idag fyller A år <3 Grattis

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback