27e April.

Sjukhuset idag & det var foglossning jag hade. & ja, hjärtat slog, och den rörde sig fint där inne. Hon trodde att jag borde känna bebis vilken dag som helst..
Ska jag vara ärlig nu så får jag väl skit men jag är det ändå, det var inget speciellt alls att lyssna på hjärtat.
Jag hade ändå sett fram emot det, men nu låg man där och bara "jaaha... eh..."
Kul att det slog, den lever alltså & det är ju tur.
Men jaha, sen var det inte så mycket mer med det.
Jag känner att det är väl nu jag borde vara lycklig? Är det inte så?
Men jag låg bara där och kände att jag skiter fan i om hjärtat slår eller inte, slår det inte så slipper jag det här.. Klart att jag blev lättade när det faktiskt slog, missförstå mig inte.
Jag tycker bara inte om det här alls längre.

Det känns som att man inte är någon riktig kvinna om man inte tycker om att vara gravid.
Under graviditeten ska man gå omkring och riktigt lysa av lycka och känna hur otroligt välsignad man är.
Man ska vifta bort illamående och ont i ryggen & bara le överseende.
Nej, jag är nog ingen riktig kvinna då..

Jag kommer säkert ta bort det här inlägget, för folk lär väl lyfta lite för mycket på ögonbrynen nu..

Kommentarer
Postat av: Dominique

Känner på mig att det inte kommer bli särskilt lätt för mig heller den dagen det blir dags för graviditet, med tanke på allt annat som har att göra med det krånglar redan nu. Tycker absolut att du ska få klaga om du vill det, en graviditet är inte bara rosa moln och blommor!



Och förresten - förlåt om jag var lite stalker i fönstret för någon vecka sedan när du gick förbi pizzerian Casablanca, jag städade med fönstret öppet och tyckte mig känna igen dig, men var inte säker på om det faktiskt var du, så jag visste inte om jag skulle hälsa när du kollade upp ^^;

2010-04-27 @ 15:28:26
URL: http://nithela.wordpress.com
Postat av: M

Nej Frida. Jag tror att du är kvinnan som vågar vara ärlig och faktiskt säga som du känner. Jag tror att det är många som blir "oroliga" för att inte känna precis som du verkar förklara. Men för vissa tar det längre tid, endel har högre förväntningar och det kan bero på alla möjliga orsaker. Jag önskar dig lycka till med graviditeten och att du inte kommer ha allt för ont i ryggen. Slår däremot vad om att du kommer att "känna känslor, lycka" när bebisen kommit ut!



Du är bäst för att du är du!

2010-04-27 @ 17:07:00
Postat av: Sandra

Det är nån ny "spamfluga" som börjat. Tidigare har såna där spammare från främst USA blockats för att de skrivit massa papegoja och länkat till skit, och hos mig finns det en blockering för sånt.

De har väl upptäckt att man kan kringgå det om man skriver små korta normala kommentarer på svenska, genom att kopiera alla andras :/

Men det är bara 1-2 per dag som lyckas, som du sett. Annars dyker det upp ca 15-25 till som hamnar i mitt spamfilter. Massa random ip-nummer med miffon som kopierat andras kommentarer. Helt knäppt. Hoppas de kan lägga av med det snart...

2010-04-28 @ 11:35:23
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag tycker det är skönt att du är så ärlig. En graviditet KAN ju knappast vara så rolig som alla jämt får det att framstå. Känns som alla går runt och fejkar att det är så underbart.. faktiskt :S Fejkar man inte det framställs det som det egentligen är, alltså inte så rolig. Är som sagt skönt att du är så ärlig och inte fejkar :)

2010-05-01 @ 14:54:35
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback