Helgen & Hinnsvepning!

Spenderade precis hela helgen ute hos familjen! Skönt att få komma hemifrån lite & bara vara i lugnet! Mysa med mina småsyskon och dela säng med snarkhunden. Bäst! I lördags var vi inne i stan och strosade, åt lunch på stan från matstånden som var uppställde och umgicks! Mysigt! Sen åkte vi ut till storebror med familj och firade Olle som fyllde 2 år igår. Tiden går så fort, känns som nyss han föddes!
Igår gjorde jag absolut ingenting, satt i soffan hela dagen. Var inte ens ute och tog luft.
Hade ju BF igår med, men ingen bebis minsann! Hade jag väl inte räknat med heller iofs.

Idag var det dock dags att åka hem & för barnmorskebesöket jag önskar jag hade sluppit! Men icke sa nicke! Under tiden hon lyssnade på hjärtat och mätte och klämde så bara tappade jag orken och motivationen, kände mig helt tom. Sen pratade vi lite om hur jag mår och att jag inte sover något och sådär. Hon såg nog på mig hur jag mådde så hon gav mig en tid imorgon klockan 09.00 på förlossningen för undersökning för att se hur moget det är, och så ska vi göra en hinnsvepning!
Egentligen är det ju inget dom normalt gör när man bara gått en dag över tiden, men med tanke på hur mina värden varit och hur jag sovit den senaste månaden (månaderna?!) så fick jag en tid snabbt. Känns bra! Hoppas verkligen det fungerar. Har läst lite både och om det hela men vi får se, hoppas kan man ju! Bara kroppen är på G så brukar det i 75 % av fallen ge effekt! 

Jag vet inte ens vad bebisens hjärtljud låg på idag. Vet bara att hon sa att bebis har sjunkit ner som den ska och det var jättebra! Jag vet inte om jag vuxit heller, antar att jag inte har det eftersom magen bara sjunkit ner. Jag var för ledsen för att bry mig faktiskt. Men lilla hjärtat tickade och det är huvudsaken.

Nu ska jag packa klart BBväskan. Kan vara bra OM det nu fungerar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra att de tog ditt mående på allvar(pga sömn osv) Skönt att höra! Jag håller tummarna för att ditt barn är redo! Kram

2010-08-30 @ 18:24:24
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag håller tummarna! Kram

2010-08-30 @ 18:58:46
Postat av: karro

men sedär ja! det var väl bra av henne att lyssna på dig och faktiskt hjälpa dig! jag håller tummarna om att svepningen funkar, vilket jag hört att den brukar göra?

iaf, jag håller tummarna!

2010-08-30 @ 19:10:21
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas det fungerar så att det kan sätta igång! :)

2010-08-30 @ 21:47:27
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Cicci

Lycka till! Hoppas du får ut din bebis nu =)

2010-08-31 @ 08:20:34
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback