Hemma från hinnsvepningen

Hemma igen! Hinnsvepningen gick bra, det gjorde oooooooont! Herrejesus! Barnmorskan hade visst haft en del som svimmat av i gynstolen när dom gjort det så hon tyckte jag skötte mig fint ;)! Jag höll ju mig vaken iallafall! Vi gjorde en CTGkurva som dom var mycket nöjda med, den såg så bra ut så och bebis hjärta slog som en galning under sammandragningarna. Inga kraftiga sammandragningar dock, ska jag vara ärlig kände jag inte ens av dom, men dom var ju där iallafall.

Iallafall så är jag öppen ungefär 2 cm och livmodertappen är mjuk och förkortad så hon sa att det är stora odds för att hinnsvepningen ska ge resultat men jag vågar inte hoppas. Kan ju ta upp till 48 timmar innan man märker något.

Sen fick jag göra ett VUL eftersom jag har 2 cystor som dom vill ha koll på. Den ena sitter typ på "väggen" och den andra satt tydligen runt urinblåsan.. Men dom vill ha koll på dom till förlossningen framför allt för att dom kan spricka osv. Jag var dock chockad. Jag visste att jag hade en, den har jag haft i flera år och fått punktera ett par gånger, men nu hade jag 2 som var stora! Sist jag kollade upp den största så var den kanske dubbelt så liten som den vara nu. Men jag lider inte av det för tillfället så då får dom vara kvar. Ska dock ha koll på dom efter förlossnigen och få en tid för att kolla dom senare.

Tog mig en tur på stan efter sjukhusbesöket, och nu ska jag vila en timme sen ska jag ut och gå tänkte jag. Man kan ju försöka iaf ;)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nej, någon hinnesvepning blir man inte erbjuden här, men förhoppningsvis får jag det på fredag (om inget hänt innan dess, hoppas hoppas).



Hoppas att din lilla sätter fart nu, håller alla tummar och tår (:

2010-08-31 @ 12:42:53
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: Anna

Det kommer nog igång nu snart. Jag hoppas för dig!:)

2010-08-31 @ 12:43:25
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Ida

Hoppas verkligen det funkar! Jag håller alla mina tummar för att du snart ska ha bebisen i din famn! Kram

2010-08-31 @ 12:53:23
Postat av: karro

tummen upp!

2010-08-31 @ 14:24:07
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du har fått en award av mig :D Check it out!

2010-08-31 @ 17:45:31
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback