I don't want to be the glue that holds your pieces together.

Tiden går så himla sakta, det är det sjukaste jag varit med om. Känns som om jag hinner med allt på en dag som jag normalt gör på en vecka, för tiden står nästan still.
Är iallafall festival i stan och det största tältet staden skådat står uppsmällt alldeles utanför dörren. Och visst det är jättekul att det händer något och att hela stan är engagerad.. men det är så himla jobbigt att bo här just nu. Jag som redan sover jättedåligt sover numera ingenting. Det är så himla mycket liv, skithög musik tillochfrån hela dagarna, folk som skriker och ja.. Låter som en tant som bara klagar och ja jag känner mig nog lite som en också för tillfället. Jag vill bara få tyst på helvetet för nu har det låtit varenda jäkla kväll sen i söndags.
& det var faktiskt inga vidare matstånd i år heller så för den delen kunde det med kvitta känns det som.

Annars händer ingenting, bebis mår bra och jag är bitter. Nu har alla utom jag & en tjej till från föräldragruppen fått. Och det här med att det är ovanligt att få innan utsatt datum tror jag numera inte ett jota på. Nästan alla jag vet fick innan utsatt och jag vill med. Ska inte klaga mer på det, för det hjälper ju inte. Är iallafall i vecka 40 och idag är det 3 dagar till BF.
Börjar bli otroligt jobbigt med alla samtal/sms som bara går ut på att fråga om bebis har kommit! Jag vet att det är omtanke, men det är så himla jobbigt och påfrestande att man inte bara kan få vara ifred.



Vecka 40

Anyway, imorgon ska jag hem till familjen! Ska bli skönt att bara få vara och slippa den förbannat dåliga musiken som spelas precis hela tiden och sent in på natten. Imorgonkväll blir det bara jag och mina småsyskon och det ska bli så mysigt! Skönt att ta tillvara på de få sista stunderna vi har ihop nu medans det bara är vi. Ingen bebis, bara vi tre. & på lördag ska vi fira min brorsson Olle som fyller 2 år på söndag! Han fyller samma dag som jag har BF så just den dagen kan bebis faktiskt få hålla sig inne så dom får varsin födelsedag. Inte för det spelar så stor roll men kan vara roligt för dom att få varsin.

Ja men just det, fick en bröstpump idag & skulle bara testa hur den funkade och hur förvånad blev jag inte när det kom mjölk?! HAHA, kände mig som en ko! Helt sjukt var det. För det har inte läckt ett skit på mig men nu vet jag ju iallafall att det finns. Så jag var iväg & köpte amningskupor innan :) Kan vara bra att ha!

Ska ärligt säga att jag inte ens är klar med BBväskan för det känns som om den aldrig kommer komma till användning ändå. Bebiskläder är klara givetvis, men inget annat. La ner en påse godis, men den åt jag upp samma dag. Haha, bra!

Neeehä, nu ska jag hänga tvätt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ta och sysselsätt dig med bebisväskan nu;) Kanske inte såhär sent men imorgon:). Kram

2010-08-26 @ 21:55:56
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: karro

jag tror inte heller på att få till utsatt datum, i vår grupp fick 5st ungefär 3 veckor för tidigt, och en gick över ungefär lika länge, haha! så himla märkligt :D



men gud så spännande, jag satt och tänkte på det innan, att nu såhär nära på 5 månader sen min förlossning, så minns jag inte alls hur ont det gjorde. jag minns inte ens hur det började, bara att det var det jäkla häftigaste jag gjort i mitt liv.



om 5 månader är det du som känner det :)

2010-08-26 @ 22:59:20
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Peter Pan

Då kanske du borde säga till bäbisen att den inte ska komma ut just imorgon kväll. ;-)

I vilket fall håller vi nog alla tummarna väldigt hårt för er nu, och vill önska dig en hel massa lycka till ...och grattis (därav alla de där SMS:n ju) :-)



Appropå bröstpump så kan jag säga att du kan vara glad som får ut mjölk så lätt ur brösten redan nu för det är betydligt roligare att det kommer för mycket ur dom när du sen vill få pumpa ur (så att du ska få sova en hel natt utan att behöva amma själv varje gång tex) än om det knappt kommer ut nånting alls. Mycken frustration du lär slippa då kan jag avslöja. ;-)



Ha en mysig helg nu! Så får bäbisen komma på måndag säger vi. :-)

2010-08-26 @ 23:36:48
URL: http://blogg.passagen.se/mr.peter.pan
Postat av: Sandra

Hihi, kossan Frida :D

2010-08-27 @ 15:40:06
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: karro

åh. den kommer komma, jag lovar dig. även om det förmodligen känns segt och överjävligt.

jag vet ju inte hur det känns, men jag kan ju tänka mig. men jag håller tummarna att bebis är redo, alldeles alldeles snart!!!

2010-08-27 @ 22:58:20
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback