Barnmorskebesök vecka 38.

Barnmorskebesöket idag gick väl ganska fint, mycket prat om tiden efter och anknytning. Fyllde i lite papper som ska skickas ned till BVC så allt där är klart. Fick svar på RHimmuniseringen och den var super :). Inga antikroppar bildade än så länge! Känns fint!
Jag kommer dock att få fortsätta med mina täta kontrollen. Varannan ska man ju gå egentligen men jag kommer att fortsätta med en gång i veckan nu tills bebis är ute. Eventullt två gånger nästa vecka iom att mina prover måste tas om då.

Sen åkte jag på en vägning idag, 3:e gången jag vägt mig nu. Jag sa flera gånger att jag absolut inte ville, men dom ville ta en vikt till idag. Sagt och gjort. Men efteråt då höll jag på att bryta ihop. Så nu har vi kommit överens om att vi inte ska väga mig mer, det gör liksom inget gott. Inte för att jag gått upp onormalt mycket, utan mer för att jag får sån jävla ångest av hela den delen. Men det känns skönt att slippa tänka på det. Ryker väl dock på en vägning när jag ska skrivas in på förlossningen. Då ska jag blunda hårt!

Vecka 38:
SFmått - 34 (har växt 1 cm sen vecka 33)
Hjärtljud -
130, (så lågt har vi aldrig varit nere i innan & ändå var bebis vaken!)
Blodtryck - 110/70
Hb - 124
Huvud - Fixerat
(duktiga lilla fina! iloveyou)

Annars så har det varit en fin dag. Fått ett samtal jag väntat på i en vecka typ. Känns skönt! Nu får vi hålla tummarna för att det är så det kommer bli också och att det inte bara handlar om att se bra ut utifrån. Nog om det.

Sen nu ikväll ringde min telefon och mamsen stod nedanför med lite grejer till bebis, väldigt otippat! Sen gick vi ut och åt när hon ändå var här, kinamat fick det bli, wokade grönsaker med vitlökssås, grymt gott! Pratade lite om Niklas begravningen som är den 20:onde. Visst vill jag ha ut bebis innan dess, men jag vill verkligen gå på begravningen och är bebis ute då så kommer jag inte att åka. Så vi får se, skönt att veta när den är iallafall.

Presenterna till bebis var fina, men mina föräldrar är liksom lite före sin tid så att säga. Pappa har redan köpt en cykel till bebisen och idag kom mamma hit med massa nallar som gör olika ljud och en sån där Läragåbil, ja ni vet, ungefär en sån där bobbycar fast med Nalle Phu massa spelmojänger på! Sjukt söt! Men lär ju ta tid innan den kan användas ;). Fast pappa slår ju alla med sin cykel. Helt nöjd är han också med den, och pratar om det ofta att vi ska ut och cykla sen minsann, hah! Sötpappa <3!

Nu är det sex and the city, måste kila! Natti!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, måste dom verkligen väga? :(

Kul att huvudet är fixerat, jag hoppas också på det, ska dit imorgon!! :D

2010-08-11 @ 16:39:53
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag är inte heller helt bekväm med vägningen... Tror det är vanligt att känna så, man har ju liksom ingen kontroll över sin kropp just nu.



Ang. fixering och foglossning så googlade jag lite idag, och det verkar som om våran teori stämmer. Hur som helst är det ju bra att det blir bättre :-)

2010-08-11 @ 20:14:34
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: karro

jag tror att anledningen dom väger dig på förlossningen är ifall du lagt på dig massor av vatten. eller kan ha något symptom på havandeskapsförgiftning. men jag vet inte, det är bara min gissning.



men vikt är bara en siffra, speciellt när du är gravid, blunda när dom väger dig på förlossningen, så behöver du inte tänka på det!



roligt att bebis är fixerad! då är det nära! :D

2010-08-11 @ 22:20:46
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

ahaa, var det hon som vägde dig också?



tråkigt, hon är egentligen snäll faktiskt.

vi var där idag, för jag gjorde ett cellprov, men idag var hon faktiskt lite off, det märktes att hon inte var min barnmorska längre, på något sätt..

2010-08-12 @ 14:42:34
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Inga problem :D Har ju lärt mig att gå i klackar. Det fick jag så snällt lära mig när jag köpte de höga stövlarna med nitarna i början av året eller när det nu var. Sen dess har jag testat smalare och smalare klackar och det är faktiskt inga problem. Min balans har skumt nog blivit mycket bättre nu jämfört med för typ 2-3 år sen.

2010-08-12 @ 15:50:51
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Sandra

Vadå märka ord :p De flesta jag känner säger färgskarp, om det måste användas. Det är värre när skåningar säger "bytat" istället för "bytt" eller när norrlänningar säger "var in till" istället för "åkte till".. DET är störningsfaktor 100.

2010-08-12 @ 17:29:44
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback