When a tornado meets a volcano.

Inget har hänt här nej, absolut ingetjävlating. Det står still och jag kommer vara gravid tills dagen jag dör, vilket kommer vara en dag mycket snart om det forstätter såhär.

Var hos barnmorskan idag.. igen. Gör inget annat än att springa där känns det som. Först fick hon lite befogad skäll eftersom hon faktiskt inte skött sitt jobb rätt, och jag fick en ursäkt. Ja hade om det inte var så kort tid kvar bytt barnmorska, men det känns så himla onödigt nu. Men på efterkontrollen kommer jag välja någon annan. Jag vill inte gå in på vad som hänt mellan oss, men felet som skett ligger tyvärr hos henne och hon är mycket väl medveten om det.

Sen satt jag och lipade och försökte kräva en igångsättning, men det enda hon var villig att erbjuda innan jag har nått BF som är nästa söndag är att jag blev inskriven där för att få hjälp med att kunna sova vilket jag absolut inte gör längre. Men det är ju ingenting som kommer få mig att må bättre även om jag faktiskt får sova då, så tack men nej tack. Jag vill bara få ut bebis nu. Men jag tror väl att hon blev ganska väl medveten om att jag absolut inte tänker gå över tiden för då kommer både jag och alla i min omgivning att dö. För jag är inte nådig att ha att göra med längre.
Jag skulle lätt kunna sterlisera mig efter det här, jag ska inte ha fler barn än det här. Inte en chans i världen.

Skrev lite anteckningar till förlossningen också om önskningar man har kring förlossning och amning. För mig är det viktigast att alla som ska ha med mig att göra är jävligt införstådda med att jag INTE vill bada, jag vill inte ens få frågan. Låter löjligt men jag vill inte och vill inte ens prata om det. Sen var det väl lite annat, som att jag vill ha epidural och ingen akupunktur och såna saker, jag tror inte på sånt där icke medicinskt överhuvudtaget. Det finns en anledning till att smärtstillande finns och jag tänker utnyttja det till fullo. Jag ska ha allt starkt som finns helt enkelt.

Barnmorskan sa iallafall att magen är betydligt lägre och det är ju bra, det går i rätt riktning även om jag inte tror på det ett skit själv.

Vecka 39:
Sfmått - Oförändrat, så 34. Blir nog inte större nu eftersom magen också sjunkt.
Hjärtljud - 142 (Brukar ligga på 132 så mycket högre än vanligt?!)
Blodtryck - 120/75 (Också betydligt högre än vanligt)
& ja huvudet är ju fixerat sen tidigare.

Annars har det varit en okej dag, har mått så otroligt illa bara.
Men min bästa vän Sandra fyller 22 år idag så hon har varit här på fika! Hon fick äran att smaka mina hemmagjorda biskvier som jag bakade igårkväll, sen satt vi mest i soffan och pratade bara hon och jag! Mysigt!





Kommentarer
Postat av: Sandra

Everything is gonna be aaaalright :) Tack för kakorna igen, jag var mätt tills idag när jag gick upp haha xD

2010-08-18 @ 12:39:25
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Usch, vad jobbigt du har det... Hoppas verkligen att bebis är på G nu :-)

2010-08-18 @ 19:14:24
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha nä det gör du verkligen inte :p Får fan ta en bättre bild på dig imorgon eller nåt xD

2010-08-18 @ 20:51:53
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jisses, är ju bara 11 dagar kvar :S Gick verkligen fort! Eller jag tycker ju det, men det är ju liiite annorlunda för dig givetvis. Är också för smärtstillande. Det ska vara ordentligt inget himla petande som kan hjälpa om man träffar rätt. Såg bilden på Sandras blogg och hjääälp, du ser ju inte annorlunda ut alls utan magen (som man inte såg på bilden ju). Så fin så :)

2010-08-18 @ 22:43:38
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback