Heartbeats.

Hahaha, så skumt.. min navel har gått från att vara nästan helt utploppad till att vara en djup navel igen! Hur fan kan den bara återgå sådär? Jag vill tilllägga att jag normalt har en jäkligt djup navel, har nog aldrig känt botten på den innan jag blev gravid. Sen blev det nästan en ploppnavel och idag.. tillbaka till någorlunda normal. Och magen har sakta men säkert börjat sjunka neråt. Och bebis forstätter vara en ninja och sparka mig upp i revbenen. Jag som läste att dom skulle vara lugnare nu när jag är i vecka 38 och det är lite plats där inne. Men tji fick jag, får nog äta upp att den inte sparkade alls innan.

Anyway, idag har jag varit en repa på apoketet, sen har jag roat mig med att diska bebis nappflaskor och koka nappar. Ja jag är motståndare till napp men jag inser ju att det kan vara bra att ha 2 hemma om ifall att bebis kräver napp. Jag förstår ju att jag isåfall måste ge mig, men jag hoppas dem inte kommer behövas.

Sen har jag plockat fram kläderna som ska ner i BBväskan, 3 bodys, 2 par byxor, tunna och tjockare strumpor om bebis fryser, liten vit mössa och en pyjamas, Filtarna som ska med till BB åker ner sist, dom ligger i sängen fram tills att vi åker till förlossningen så att dom luktar trygghet sen :). Det bebis ska ha på sig när vi åker hem är klart sen läääänge! Det var det första som inhandlades :) Vita lundemyr byxor & en lundemyr body, åh jag älskar lundemyrkläderna, dom är så himla fina! Ska handla lite mer Lundemyr sen när bebis är ute så jag vet om det ska vara pojk eller flickkläder :).
La fram alla papper som ska med också. blodgrupperingen, amningsformulär, patientbricka, ID ochsåvidare. Imorgon tänkte jag försöka plocka fram kläder till mig att ta med, vad nu det ska vara? Jag är ju inte typen som trivs i mjukisbrallor direkt, så jag ska försöka ta lite mjuka stora klänningar och leggings med mig. Eller ja, jag vet inte. Ska försöka slänga ner lite hygienprylar med, men det mesta av sånt lär jag nog slänga ner när det väl är dags iom att tandkrämen och det där används fram tills dess :P. Amningskupor och bindor kanske man kan slänga ner nu iofs, ska bara få tag på JÄTTEbindor någonstans. Får bli dom största som går att finna! Får ge mig ut på jakt efter det helt enkelt ;D.

Har funderat på det där med att ta med mig CDskiva upp men jag tror fan inte det, jag blir nog bara stressad av musik, får nog bli tyst och lungt när det är dags.
Och efter tips av Josefine så ska en godispåse med också, men jag vet inte, den lär jag få handla på väg dit för jag kommer aldrig kunna hålla mig från att äta upp den annars ;)!
Jäklar vad grejer som ska med, känns som om man ska ut och resa typ. Och antagligen lär man ju packa alldeles för mycket men glömma hälften. Tur det är nära hem så man kan hämta något isåfall :).

Imorgon ska jag till barnmorskan igen. Har haft ångest för det hela helgen, men bara att få det överstökat.

Namnångesten har dock åter intagit hemmet. Flicknamnet är väl klart sen ganska länge, om det nu passar men vad ska man egentligen döpa en pojk till? Jag som dessutom är så himla säker på att det är en pojk, men den hakan den har så ;D HAHA! Nej men jag blir galen här. Det har lutat mellan 4 olika namn och ett tag var det bestämt men sen kände jag bara att nej, så kan han ju inte heta. Tiden får nog helt enkelt utvisa det. Kanske kommer bebisen där och namnet bara sköljer över en.
Annars får det väl bli Johans fula förslag, Bruce! HAHAHA, nej hellre dör jag! Inget sånt amerikanskt dravel här inte, det är verkligen det fulaste jag vet!

Jisses vad långt detta inlägget blev, ingen orkar nog läsa klart det, så ja..
Natti!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har läst hela =) Alvin sparkade oxå som en tok ända fram i slutet, visserligen kom han ut i 39+0 men aktiv var han och är han fortfarande. Jag kan inte begripa hur en sån liten kropp kan orka med, haha! Vi fick oxå tips från josse om godispåse. Vi hade med oss två stycken så man kunde bli sugen på lite av varje, när Alvin var runt månaden åt vi upp dom här hemma ;) Tror inte ens vi kom ihåg att vi hade dom när vi var på förlossningen/bb, ändå var vi där mååånga dagar. Hoppas det har rätat sig med alla dina prover!

2010-08-10 @ 07:58:28
Postat av: Cicci

Jag läste det haha

2010-08-10 @ 10:48:05
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Jag läste klart! Tror det är bra att vara förberedd på allt och ha fixat kläder och allt som behöver åka med. Namnet blir kanske en självklarhet när barnet väl kommit ut. Många säger det iaf. Pang, så vet de precis vad barnet ska heta. Får hoppas du har samma tur :p

2010-08-10 @ 15:26:16
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Sandra

Jadu. Onsdag och min födelsedag är inte samma sak xD

2010-08-10 @ 22:24:20
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag har hört av många att man ska ha med sig det man tycker är gott :P Så glöm inte favoritsnackset, vad det nu är :P Jag kommer nog ta med 5 kg chips när min dag är inne (haha). B&J smälter ju tyvärr :(

2010-08-11 @ 02:16:59
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback