Älskade, älskade lilla tjej!

Idag åkte Morfar hem. Och det är alltid lika tufft. Blir så tydligt hur ledsen han är för att bo så långt bort nu när Inez finns. Han verkar alltid så nedslagen och ledsen. Älskade pappa! Tiden gick allt för fort.

Helgen var förövrigt jättebra. I lördagskväll efter dopet hämtade vi hämtmat och bara umgicks. Igår var det långpromenad på schemat. Hela 2 timmar var vi ute och gick. Jäkla gympapass med vagnen. Men mysigt i snön! :) Köpte med oss lite adventsfika och myste inne. På kvällen lagade jag god mat till Pappa/Morfar och sen donade vi lite med mina halllampor och sånt :) Älskade pappa! Saknar han redan!

Kvällsmys med Morfar!




Adventsfika efter långpromenad!


Idag var det iallafall dags för BVC & vaccination. Som jag har gruvat mig för det. Hade ont i magen hela morgonen! Men det gick bra. Det jobbigaste var att hålla henne när dom stack, inte bara en utan två gånger. Hon var så ledsen, det var ett gråt man aldrig hört innan, pluttan ♥.. Hon var ledsen nästan hela vägen hem efteråt. Men hemma somnade hon och sov i 3 timmar. Det tog på kraften att få sprutor! Hon är iallafall 61.5 cm lång & 5830 gram nu. BVCdamen var imponerad av Inez nattrutiner. Hur hon kan sova så länge & så bra men ändå hålla vikten. Brukar vara vanligare runt 4 månader. Hon kan hon, min tjej!  Jag är stolt över henne. Världens bästa bebis!
Vi ska också få en remiss till barnläkaren nu för Inez är så torr. Det är galet. Jag smörjer och smörjer och rengör och smörjer. Men det hjälper inte. Och var och varannan dag så spricker huden i vecken och blöder. Inez lider inte av det men det kan ju bli en infektion i såren så vi ska till läkaren och kolla upp det här.

Ikväll har vi ialllafall bara myst och lekt och lyssnat på Barnkammar CD:n som Inez fick i doppresent och läst bok!
Morgondagen bjuder antingen på bad i simhallen med lillan eller stan med Emma. Lite beslutsångest. Orkar inte båda. Tror vi tar stan med Emma och väntar med Simhallen tills de andra mammorna har tid!

Åh! Förresten! Inez Gynette skrattade sådär på riktigt för första gången i lördags kväll. Åt Morfar såklart! Han är rolig han :)! Det kändes i hela hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Anna-gravid i vecka 27

Du verkar fått fina dagar med din pappa!:) Kram

2010-12-07 @ 10:48:13
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: karro

simhallen kanske ändå inte är så bra om hon är så torr? klor har väl en benägenhet att torka ut huden ännu mer? stackars lilla skruttan..



var det den vita barnkammarboken? den har vi, skivan kan jag utantill nu, hahah! men den är mysig!

2010-12-07 @ 10:51:05
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback