30 dagarslistan

Åh den här 30 dagarslistan har hamnat lite i skymundan. Har haft så mycket annat att prioritera. Och liten har varit lite hängig efter sprutan så prio 1 har varit mamma-dotter mys.
Men nu så kör vi 4 dagar på en gång bara för det, måste ju ta igen det jag missat..

Dag 24 – Det här får mig att gråta
Vad som får mig att börja gråta? Eh.. ja. Mycket. Jag är nog rätt blödig. Just nu när man kommit in i en ny fas i livet så gråter jag mycket när jag läser om barn som råkat illa ut eller om missfall. Barn som dött vid förlossningen. Ja såna där saker. Jag gråter när jag tänker på att jag en dag kommer dö ifrån Inez. Eller om jag kommer överleva henne. Ja, döden får mig att gråta. Kan bli panikslagen och gråta ihjäl mig när jag tänker på att Pappa en dag ska dö. Jag borde väl vänta med att gråta över det, men nej. Jag gråter över det redan nu.

Dag 25 – Hemma hos mig
Alltså, jag orkar inte gå runt och ta kort på saker och ting just idag. Kör den här en annan dag. okeeej? Eller ja, jag kan ge en lite sneakapeak iallafall på en bild jag hade i datorn, nämnligen min finfina tavla:



Dag 26 – Mina rädslor
Jag är livrädd för döden. Jag kan få sån panikångest när jag tänker på det så att det känns som att luften typ tas ifrån en och man dör bums. Svårt att förklara. Men det handlar nog om att livet här kommer gå vidare utan mig. Kan knappt skriva om det. Känner ångesten komma krypande. En annan sak är hajar. Knappt jag badar i sjön ens. Är livrädd. En period i mitt liv var jag så rädd för hajar att jag la tunga saker på toalettlocket när jag skulle sova så att en haj inte skulle kunna hoppa ur toaletten, upp på mitt badrumsgolv och sen äta upp mig när jag skulle in där för att kissa. Och i samma veva så kollade jag alltid på duschslangen när jag duschade. Livrädd att slangen skulle liksom förstoras och en haj skulle komma ur duschmunstycket.. Inte så logiskt jag vet. Jag är inte lika rädd längre även om jag fortfarande är rädd.

Dag 27 – Min favoritplats
Åh, vad svårt... Men den allra bästa platsen är nog ändå hemma hos oss. Hos mig och Inez. Säga vad man vill men Borta bra, hemma bästa.

Kommentarer
Postat av: karro

jaa, haha, lite duktig var han ju sötbollen, men idag har det inte gått att få något ord ur honom, bara det vanliga babababa, haha!

2010-12-08 @ 21:56:38
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback