Inez Gynettes Dop del 1

Dopet igår var lyckat efter många om och men! Hade ju som sagt dopet i hemmamiljö, hemma hos familjen, precis så som mina småsyskon är döpta. Jag ville inte ha kyrkligt men ändå har präst så i hemmamiljö fick det bli! När folket började komma runt 13 så blev det lite mycket för liten & hon blev dessutom helt galet varm. Så hon skrek och skrek och skrek! & ta på klänningen och halsbandet var ingen hit! Men när det väl var dags var hon tyst som en liten mus. Liten tröttis var hon dock och somnade i min famn så när prästen skulle ta henne så tänkte jag "Nu är det kört" Men icke! Hon vaknade men hon tyckte nog mest han var spännande och ville dra han i skägget ;)!

Jag läste för övrigt en text jag skrivit till min dotter. Och jag var så himla nervös. Svettades som en tok innan och skakade när jag läste, men det blev bra. Den blev så bra texten!
Sen spelades också en låt jag valt, ville inte bara ha psalmer utan vi spelade också:
Lisa Ekdahl - Där ser du själv hur högt du når.

Är så oerhört tacksam för alla som kom och gjorde Inez dag till en fint minne. Och utanför singlande snön jättefint hela tiden. Jag är så nöjd. & det kommer bli ett fint minne att berätta!

(Förresten, är det någon som är förvånad över att Inez morfar kom in med en trehjuling i doppresent? Hahaha! Älskade pappa!
)

Nedan kommer massa fina bilder:


Sittplatser ordnades & mina egengjorda program las på plats!


Jag & lillebror donade!

 

Det hemmagjorda dopaltaret!


Prästen förbereder sig!

 

Här visas hon upp! Nydöpt & sötast i världen!

 

Inez Gynettes pappa, jag, liten & Prästen!

 

Älskade tjej, nydöpt i finaste klänningen ♥

Jag älskar dig!




Och här har vi tårtorna jag bakade!
Är så himla nöjd med tårtdekorationerna jag beställde, marsipanfötter!





& sist men inte minst kakorna!
Det fanns lussekatter och småkakor också.
Jag smakade dock inte ens på allt, blev galet mätt!


Tack alla för att ni kom, jag är så tacksam för allt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Blev ju inte så dåliga bilder ändå minsann!

2010-12-05 @ 22:21:58
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anna-gravid i vecka 27

Skönt att det verkar ha gått bra!:) Hon är jättesöt i sin klänning. Träffar hennes pappa henne något annars? Kram

2010-12-06 @ 14:05:02
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Åh vad fint att ha det hemma! :D

2010-12-13 @ 15:58:26
URL: http://anouk.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback