I need you like a heart needs a beat

Du frågar mig
vem du är för mig.
och det känns plötsligt svårt för mig att svara

du var min längtan
att ta och ge
ett enda stort svar på mitt behov
av att behövas
du var den som jag vill stå i bredd med
och ha förtroende för
den jag vill lita på
och aldrig svika
vad som än hände

du var en utmaning
du var en uppgift
som var alltför svår
och därför nödvändig
och du var den jag ville
mina barn skulle likna

du var alla möjligheter
och utveckling och framtid
du var en gemensam kamp
och det omöjliga hoppet
om förändring

du var bottenlös
jag var bottenlös
och vi skulle drunka tillsammans

men någonstans under åren
har någonting hänt.

idag är du den
som jag går iväg från.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback