Jag har fått nog, det räcker nu.

Åh, nu orkar jag inte mer, nu fick jag nog. Nu kan jag inte sluta böla. Jag orkar inte vara gravid mer, magen kliar IGEN och jag får inte plats i mitt skinn. Bebis sparkar envist upp i revbenen och det gör ont. Jag kan inte resa mig utan att stödja mig mot något. Jag kan inte vända på mig i sängen i sömnen utan måste vakna, flytta på mig och sen försöka somna om. Jag orkar inte gå upp och kissa 3 gånger per natt ännu en natt. Jag orkar inte vänta, längta och undra.
Jag orkar inte ha ont i ryggen och ha halsbränna.

Men det värsta är nog det där med huden ändå för jag får liksom inte plats i mig själv, det är för trångt. Och mina bristningar, jag ser dom inte iom att dom sitter på den undre delen av magen men jag är medveten om dom, och jag hatar dom. HATAR. Inte kan man göra något åt dom heller. Jag har smörjt och smörjt men dom kom ändå. Jag hatar min kropp. Jag hatar hur den kommer se ut efteråt, kommer se förjävlig ut.

Jag verkar vara den enda av alla gravidbloggar jag läser som fått bristningar dessutom, och jag tycker fan det är så jävla orättvist och jag är så avundsjuk, och det erkänner jag. Jag vill bara ta fram en kökskniv och skära bort dom.

Alla säger "Men det kommer vara värt det, det är ju för något gott" och nej just nu kan jag tyvärr inte känna så. Dom kommer säkert också bli större och fler och föröka sig över hela kroppen och jag kommer se ut som en zebra för resten av livet..

Pilen visar alltså var de små helvetena finns



Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Kanske inte alls muntrar upp, men när jag var 17 år fick jag plötsligt bristningar. Märkte inte ens att jag hade gått upp i vikt och sen dess har jag inte gått ner speciellt mycket. De är däremot inte alls tydliga och de har de inte varit sen jag slutade gå upp i vikt. Det är som om bristningar bara är röda om de får tryck på sig, om du förstår?



Saken är nog hur som helst att vi är unga :) Jag tror att du kommer kunna se ut precis som innan graviditeten :) Det är det ju så sjukt många unga som faktiskt gör.

2010-07-19 @ 23:28:17
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Sandra

Men fridis :(

2010-07-20 @ 11:51:37
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: karro

dom bleknar, och du lär dig att acceptera dom, det lovar jag. några bristningar är inte hela livet, även om det självklart känns så just nu.



och man får vara trött på det, för det är skitjobbigt att vara gravid. men om du tänker på all den tid du har bakom dig, så är det inte långt kvar till målet.



kämpa på, du fixar det! du har liksom inget val... ;)

2010-07-20 @ 18:58:10
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Carolina

känner igen det där med att inte få plats i sitt skinn, vissa dagar stramar det otroligt...

bristningar har jag sluppit på magen, men brösten är helt randiga, hehe... men vad göra? det bleknar ju ialalfall sen =)



svar: ja, en av frisörerna på salongen jag var på idag var också höggravid, konstigt att hon ens kan bli det då??

blir så trött på folk...

2010-07-20 @ 19:00:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Cicci

Va trist =( Kan ju tipsa om att sola för att dölja bristningarna (fick själv bristningar när jag gick upp i vikt snabbt). Mina syns inte alls lika väl nu när jag har lite färg och de jag fick för några år sen syns knappt heller när jag är blek på vintern nu för tiden.

2010-07-21 @ 07:50:09
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Clinique kom jag inte riktigt överens med :( Älskar deras Dramatically Different Moisturizing Lotion, men resten kom jag inte överens med :( Funderar däremot på att prova igen, haha. Biotherm har jag bara hört bra om, men aldrig provat :) Var kan man köpa det?

2010-07-21 @ 15:29:47
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback