Barnmorskebesök.

Idag har jag varit hos barnmorskan! Hade inte min vanliga BM idag eftersom hon var på semester utan jag fick träffa en annan. Och visst, jag gillar inte min BM speciellt men jag står ju ut nu de sista veckorna men hon jag hade idag... jisses säger jag bara. Hon la sig verkligen i precis allting. Frågade om mina matvanor, min ångest kring viktuppgången ochsåvidare. Sen äter jag ju inte kött och det fick jag ju verkligen höra hennes åsikter kring! Jag disskuterar det inte gärna med en kvinna jag ska träffa en endaste gång. Kändes bara som ett långt intrång. Dock hanterade hon mig bättre när jag låg på britsen än vad min vanliga barnmorska gör. Hon sa vad som hände och vad hon gjorde och hur det stod till medans min barnmorska bara kör på och man måste fråga för att få veta. Så visst jag tror hon jag var hos idag är en jättebra barnmorska om man har henne under hela graviditeten för hon verkade bry sig, men för mig att bara bli så pass "påhoppad" på en gång kändes inte alls bra.

Annars var allt fint med bebis!
SFmåttet nu i vecka 34 är 33 & det följer kurvan precis.
Blodtrycket var bra som alltid, låg på sitt stadiga 110/70
Och bebis ligger perfekt med huvudet neråt, det gillar vi! :) 
& hjärtslagen låg på 132, fast kan lika gärna varit mer eller mindre, bebis låg inte still så vi fick byta ställe 3 gånger, men cirka 132 var det iallafall :).

Skulle även gjort ett RH immuniseringsprov idag eftersom jag är RH negativ, men vi kom fram till att vi väntar med det till nästa besök då jag har mina vanliga barnmorska igen. & lika bra är väl det!

Har börjar inbilla mig att jag kommer få en jättebebis, typ sådär 55 cm lång och 6 kilo eller något. Och jag är bombsäker på att det är en pojk. Jag vet ju att man inte ska lyssna på allt som skrivs som säger hur man kan tyda det och hjärtslag hit och dit men äh, jag lyssnar på skiten ändå och inbillar mig att det är en pojk. Tur soffan här hemma är rosa för det lär ju inte bli något rosa plagg här inte.

Kom också på varför jag numera inte är ute och går långa promenader, hade så jävla mycket förvärkar på promenaden hem att jag var tvungen att pausa 2 gånger.

Kommentarer
Postat av: Sandra

No more långpromenader? :( Blö.

2010-07-16 @ 12:12:53
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: karro

haha, varför detta napphat? ;)



en fläkt borde du verkligen köpa! det är ju riktigt fruktansvärt annars.

i mitt fall får det gärna vara varmt ute, bara jag slipper ha det inne :)

2010-07-16 @ 13:24:56
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag var en jättebebis, men 6 kilo låter som en liten tjockis, haha! Jag var nämligen tjockis ;) Liten köttbulle på 52 cm och typ 3,5 kg.

2010-07-16 @ 15:15:59
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Haha, kan nog vara sant. Jag har inte nån koll :P Men jag tycker jag ser ut som en liten köttbulle på den där bilden som var i tidningen när jag var nyfödd och alla har alltid sagt att jag var en köttbulle när jag kom ut, haha! Men söt, det var jag :)

2010-07-16 @ 15:21:46
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Aw :) Söt du är :) Och kom just på! Du är i vecka 34 nu väl? Är ju jättelite kvar! Vet du hur mycket bebis väger nu? Får man veta sånt hos BM?

2010-07-16 @ 15:37:05
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Åsa

Ska rätta min syster, hon vägde inte 3.5 kg, det gjorde jag...hon vägde 4.2 kg...

(min son vägde 4790 när han föddes)

2010-07-16 @ 16:12:30
URL: http://storasyster.stjerndorff.com
Postat av: carolina

ja, helt vansinnigt vad man kan känna av sånt. för mig funkar det bra att gå ( tack gode gud, är beroende av promenader), men att cykla går typ inte, får sammandragningar hela tiden!

skönt att allt såg bra ut med SF-mått och grejs, ska bli så skönt att kolla upp våran bebis nästa vecka, gillar inte att ligga såhär pass under kurvan :(

justja, RH-grejen igen! får väl bli nästa gång för mig med då hehe, min barnmorska sa inget om det, fast jag har inte heller min ordinarie...



ha en fin fredag!

2010-07-16 @ 17:08:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag var 2 veckor försenad men var ändå 50cm och vägde 3kg =) Så jag skulle vart en liten skit igentligen men ville inte komma ut i tid haha.

2010-07-16 @ 21:46:24
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: karro

napparna idag är utformade för att minska risken för bettfel, och slutar man i tid, dvs innan typ 4 år med napp, så är risken minimal.

jag anser att det är mycket enklare att sluta med napp, än att suga på tummen, vilket blir en tröst för många barn utan napp.

nappen är enkel att ta bort, tummen finns där för alltid.

det är ett annat sätt att se på saken :)

2010-07-16 @ 23:06:19
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

haha!!! du gör precis som du vill, napp eller ej.

men i fallet tumme/napp tror jag du också håller med om att nappen är bättre ;)



jaa, gratängen är sjukt god, pröva!

2010-07-17 @ 10:14:34
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback