Forever.

Försöker sätta in mig i det här med att ansöka om föräldrapennig, tänkte söka frånochmed den 11 augusti men jag fattar ta mig fan inget, hur lång period ska man söka för i taget?! Allt är heeeeeeelt snurrigt. Har loggat i på FK och försökt typ 4 gånger nu, och jag vet ingen som kan något om det där heller, så just nu känner jag bara för att skita i föräldrapenningen för jag orkar inte krångla med allt, jäkla papper och grejer att dona med hela tiden.

Annars är det lite mycket känslomässigt just nu. Mycket att ta in, mycket att tänka på. Mycket att anpassa sig efter. Orkar inte prata i telefon, vill inte svara på sms, vill inte någonting. Vill bara vara. Så nu vet ni det.

Känner mig så stressad inför bebis nu, måste handla fler påslakanset, beställa skötväska och hämta hem skötbordet, vilket inte verkar bli av någonsin ungefär. Bebis får nog vara utan det där känns det som just nu.

Dessutom så fyller min älskade pappa 52 år på lördag och jag kommer inte vara med och fira honom och det gör verkligen ont i mitt hjärta. Det är nog första gången någonsin som jag inte är med och firar.
Om du visste pappa, hur mycket jag älskar dig .
Jag saknar dig jämt, och hatar att du bor så långt bort! Men imorgon ska jag dona ihop ett paket och skicka ner, kommer väl inte fram förrens nästa vecka men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Men ja, imorgon vaknas ännu en menlös helg, hatar verkligen helger numera, tacka vet jag vardagen.

Nu blir det hemmagjord pizza & tv efter en slitig dag!


Kommentarer
Postat av: karro

om jag kan göra något lite lättare för dig, så är en f-kasse månad från den 20e till den 20e, alltså 20 augusti till 20 september tex.

det underlättar väldigt mycket när man ska börja.

jag söker tre månader i taget, så har man inte sökt för en sådär jättelång period om man skulle vilja ändra något.



sen kan jag nog inte heller mer :P haha

2010-07-22 @ 20:55:26
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Det där med att du är trött på allting känner jag igen. Sista tiden duschade jag knappt. Jag låg i sovrummet med dörren stängd och var skitdeprimerad. Vissa dagar klädde jag inte ens på mig :)

2010-07-22 @ 21:55:36
Postat av: karro

jag tror du skulle kunna söka 11 augusti till 20 sep.

men risken är att det räknas 11 augusti-20 augusti och sen 21aug-20sep.

eller så drar du tre månader på en gång, 11augusti till 20 nov.

men då tror jag att du bara får pengar mellan den 11-20aug.

ring dom annars, men jag TROR det kan funka så :P

det är ju rätt krångligt..

2010-07-23 @ 10:20:26
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej!!!



Du behöver inte känna dig så stressad, allt löser sig...

Vi tänkte att vi kan komma med skötbordet till dig nästa vecka, vi har ju stor bil så det får ju lugnt plats där och så slipper ju du krångla med det!



Jag ska till Ullared idag eller imon så är det något du behöver till bebisen så kan du väl smsa eller ringa mig!!



Kramar

2010-07-23 @ 10:41:48
Postat av: karro

det sistnämnda borde funka, så gjorde jag. det blir ju lite pengar den månaden men du får väl spara av din lön, när man vet om sånt kan man ju fixa det.



det är ett jäkla jox detdär, jag kom knappt ihåg hur man gjorde när jag skulle lägga in nya dagar förra veckan, haha

2010-07-23 @ 18:51:14
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

ååh, haha, nu blir jag också förvirrad, men jaa, jag tror du har rätt.

jo, det måste du ju, för jag sökte 4maj-20maj, och det fick jag ju i maj. så då har du rätt.

det är inte förskjutet som en vanlig lön brukar vara.



tur att jag kan hjälpa dig lite iaf, jag försöker så gott det går, trots att jag mest också känner mig förvirrad :P

2010-07-23 @ 21:08:15
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback