Min babyshower 3/7!

I fredags kom som sagt Patricia som det nästan var ett helt år sen jag träffades! Vi pratade massa strunt, var ute och käkade på lilla krogen och till sist hyrde vi en film. Pratade gamla minnen och skrattade. Mysigt, tack för du kom!

Sen var det lördag och mina stressnerver var uppe på max. Vi hade lite ärenden att göra på förmiddagen, jag skulle dekorera klart jordgubbstårtan, packa ihop alla saker inför kalaset som vi hade ute i Nästa och sen skulle jag ju göra mig någorlunda fin var det tänkt! Sagt & gjort! Åkte ut till Jonas som har hus ute i Nästa och lånade ut sitt fina hem till oss och dekorerade och donade inför babykalaset :). Ballonger, serpentiner, hänga upp tipspromenaden, fram med utemöblerna! Jag hade ont i mina gravidfötter innan kalaset ens börjat.

Anyway, vid 4 kom en del av mina fina vänner! Det var ju flera som ställde in dagen innan av både löjlig skäl och någon av sjukdom! Men vi hade det fint ändå!
Vi började med att grilla, sen var det tipspromenad med frågor om mig och bebisen :) så roligt! Och ganska svår trots alls ;). Nella vann med 8 rätt, inte så konstigt dock då vi pratar i telefon flera gånger om dagen ;)! Sen åt vi tårtorna jag hade bakat, en klassisk jordgubbstårta med citronfromage inuti och en hemmagjord hallonglasstårta med valnöts&choklad botten! Dom verkade uppskattade :)! Jag kommer bli en sann bullmamma, min bebis kommer bli tjock av allt bakande här hemma, bebis ska aldrig få köpekakor, om det nu inte gäller typ ballerina eller singoalla, för det kan jag inte baka ;D!

Och presentöppning hade vi ju med där någonstans, fick jättefina presenter till bebisen, en labansängmobil som spelar musik och snurrar, den är så fin! Kommer verkligen bli kanon! Är så glad för den! Sen fick bebis en body, leksak till bilbarnstolen, barnböcker, en mjuk grå filt, febertermometer.. ja jättebra saker! Tack hörrni <3!

Efter att ha städat och plockat ihop senare på kvällen så åkte jag, Sandra & Larry hem till Sandra och avslutade kvällen på hennes föräldrars altan. Åt chips och pratade, mysigt.

Väl hemma monterades sängmobilen upp direkt innan det kröps ner i sängen :)! Och det blev bra, precis som väntat :).

Tack ni som kom och tack för allting, ni är bäst!

Nedan kommer lite bilder :)
Blir ingen alls på mig, jag har som jag tidigare skrivit gått ner mig totalt!

Ballonger & serpentiner!

Världens bästa Emmor med bebis Leon i vagnen & Nellan!

Cissi på tipspromenaden!

Nella, Jonas & Marianne äter tårtor :)!


Och min finfina vän Sandra som har donat och fixat en massa åt mig!
I love you!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha du tog cpbilden på mig xD Men var se god. Det var så lite så, inte mycket att hjälpa till med trots allt :p Vi var ju några st!

2010-07-05 @ 21:33:46
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Vad fint det verkade ha blivit :) Och vad dumt, såg jag nu!! Du fick det jag köpt till dig! Men då kan ju jag alltid gå tillbaka med min present och köpa en ny till dig som du inte har fått ;) Ingen skada skedd! :P

2010-07-05 @ 23:23:51
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jo, nu är jag bra idag :( Ville också träffas och är typ aldrig i Värnamo, men nu får jag minsann planera in ett besök, tycker jag! Presenten går att byta :) och jag hade en till jag funderade på så då får det bli deeen :D

2010-07-05 @ 23:38:10
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Ja, eller.. haha, fort vet jag inte riktigt. Är ju sån sjukdom man absolut inte vill höra ett ljud om överhuvudtaget :P Jag låg halvt däckad från torsdag till söndageftermiddag med hög feber och skit. Skulle egentligen varit barnvakt i Bor i fredags och tänkte hela tiden att jag bara hade ätit något så jag skulle bli "frisk" i tid, men det sket sig så min kära storasyster fick panik och jag missade ditt kalas :( Men chaplin eller fika tycker jag absolut vi måste ordna!

2010-07-06 @ 18:37:00
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Cicci

Va roligt att du blev så glad över sängmobilen! :D Tack själv för den fina dagen! Jag tyckte det var så mysigt =)

2010-07-08 @ 12:43:42
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback