But i know i live, today

De första graviditetsmånaderna mådde jag illa på morgonen och så fort det gick över 2-3 timmar mellan målen, men oftast så räckte det med att jag åt en banan eller något digestivekex så gick det över, berodde nog på blodsockret antar jag. Men nu är det månad 8 och illamåendet är tillbaka, dock numera på kvällstid. I förrgårkväll mådde jag helt sjukt illa och bestämde mig för att sätta mig vid toan en stund ifall ifall så att jag inte spydde ner hela vardagsrummet, så fort jag såg toan så spydde jag. Kaskadspydde vill jag påpeka. Och nej jag hade inte ätit något konstigt. Samma sak hände igårkväll. Och nu ikväll så mår jag illa igen. Så just nu varvas kvällsillamåendet med att jag måste gå och kissa flera gånger om dagen och inte får sova en enda hel natt eftersom bebis envisas med att sparka mig i revbenen till 1-2 på nätterna, sen runt 4 ska jag upp första gången för att kissa, sen fortsätter det så tills jag bestämmer mig för att gå upp. Så just nu är nätterna inget att leka med alls. Jag vill bara få sova en hel natt, men det är väl lika bra att vänja sig?

Imorgon så ska jag läsa journaler igen. 53 A4 sidor är avklarade och imorgon väntar minst lika många sidor till.
Det har upprört en hel del i min familj att jag valt att läsa alla mina papper, men dom som blir upprörda och oroliga över vad som egentligen står där i om dom och om det dom som har sagt, det är dom människorna som har något att dölja. Det är dom människor som ljugit för mig.. Flertalet har begärt att få läsa papprena innan jag läser dom, men det antar jag är för att dom ska få en chans att försvara sig. Men ingen förrutom jag har rätt till papprena eftersom det är mina handlingar om mig. En i familjen har också kollat upp om personen i fråga kan få ut mina handlingar, men tji fick den! Ingen, INGEN kan läsa dom förrutom jag. Dom är tryggt förvar. Jag är så himla glad över att äntligen bara få veta sanningen.

Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Usch, låter hemskt jobbigt det där :( Du måste vara trött i hela kroppen ju! Nu är det väl inte långt kvar på jobbet iallafall så sen får du ta det superlungt i några veckor!



Vad bra det låter med dina journaler. Inte bara att du får rätt till sanningen utan att BARA du får det. Faktiskt jättebra ju! :)

2010-07-07 @ 02:37:45
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Nu glömde jag ju svara på din kommentar, haha! Jo, det där med att jag är sjuk mycket. Jag kollade upp det i höstas igen (tror jag det var) för jag tyckte det hade "trappats upp" och det verkade inte normalt och då började jag plötsligt få information om att det kunde handla om att jag äter för lite vitaminer och sånt. Eller rättare sagt att jag har svårare att ta upp vissa vitaminer. Och så fort jag började ta vitamineral och sånt var jag plötsligt betydligt friskare. Så det har faktiskt blivit riktigt bra det där :) Sen är mitt problem under terminerna att jag blir sjuk om jag stressar. Är väldigt svag för stress, men det är oftast bara att bita ihop. Tror inte jag har skrivit en tenta utan att ha legat däckad typ ett dygn efteråt, haha! Men det gör ju inget efteråt ;) Men nu på sommaren har jag slarvat lite så då åker jag på lite skit :(



Barnvakt löste sig i helgen när jag var sjuk :) snälla mormor och morfar ställde in sina planer och ställde upp istället :)



Jo! Sen var det ju foundation! Det kan jag absolut hjälpa dig med! Men jag är inte säker på om jag kommer åka in till Värnamo något nu i helgen, men har du planer på att åka till Bor kanske? Går säkert att ordna hur som helst :)

2010-07-07 @ 02:44:06
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: carolina

jag har läst större delen av mina, men jag tyckte det var för jobbigt, så jag lade ner. dom finns härhemma om jag orkar...

jobbigt med illamående igen, undra vad det beror på?

2010-07-07 @ 20:12:10
URL: http://acarolinas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback