Ågren

Ah, ska man gå på förlossningsvisningen eller inte? Kan verkligen inte bestämma mig.

Det var väl egentligen det jag såg framemot mest när det kom till föräldragruppen, just förlossningsvisningen. Men som vi alla vet så ändras ju ibland känslorna under tidens gång och nu vet jag inte alls om jag ska gå.
Jag får gå själv isåfall och det ser jag liksom inte alls framemot. Så nu vet jag inte.

Vad säger ni som varit på det tidigare? Var det något att ha?

& vad fan ska man skriva i ett förlossningsbrev egentligen? "Hej, jag vill egentligen inte föda alls, jag vill ha allt smärtstillande jag kan få, eller ja allt som inte gör mig yr och jag vill absolut inte ha någon som skriker att nu syns bebisens huvud, jag vill bara veta att det nästan är klart, inget annat småtjafs.. Och jag vill för allt i världen absolut inte ha någon som frågar om jag vill titta nej, för NEJ jag vill inte titta ner. Jag vill föda i gynställning. Jag tänker verkligen inte för allt i världen kliva ner i något som helst vatten. Och jag vill inte ha barnet uppslängt på magen innan det är avtorkat. Tack för mig"

Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Det lät som ett MYCKET bra förlossningsbrev :D Håller med i nästan allt :D Men så har ju inte jag fött några barn så har ju ingen direkt erfarenhet av förlossningsbrev direkt :P

2010-06-06 @ 19:58:51
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: karro

för att ge dig lite tips igen, så förlossningsvisning, JA! då vet du vad som väntar dig den dagen du kommer upp dit.

dom förklarar allt från början till slut, vad som händer när du kommer dit, hur förlossningssalen ser ut, om vad som händer ifall något går fel ect ect, och jag kände mig mycket lugnare när jag hade varit där.



och när det gäller förlossningsbrevet så ska du ju skriva det du vill ha fram, och vill du tex inte ha upp barnet på din mage så måste du ju få fram det innan förlossningen för när bebis väl kommer ut så kommer den upp. dock lite invirad i en handduk, men ändå. så dom vet..



däremot tycker jag att du ska prata med din barnmorska om din förlossningsrädsla, dom kan hjälpa dig! och jag tror du skulle behöva prata med någon för att kunna få en så positiv upplevelse som möjligt av det absolut häftigaste som finns.

2010-06-06 @ 21:40:24
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

har du ingen du vill ha med på förlossningen då? som även kan följa med på visningen?



men precis, bebisen måste ut tids nog, det finns lixom ingen återvändo nu :)

men som sagt, det finns ju aurorabarnmorskor som man kan få prata med, ta chansen!

2010-06-07 @ 00:06:00
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

aha, på så sätt. men det är ju skönt att du har någon som ska vara med dig iaf, sen är det ju lite jobbigt då att hon inte kan följa med dig på onsdag, Men, förlossningsvisningen är till för dig, ta chansen, så är du iaf medveten om vad som väntar dig, du får väldigt värdefull information av dom, och personalen som jobbar där uppe är rent ut sagt fantastiska, så jag tror du kommer känna dig mycket lugnare..



och det är ju lite så att människan är rädd för det okända, om du får reda på hur det funkar där uppe, kanske rädslan minskar lite?

2010-06-07 @ 10:15:12
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback