I'm a ghost and I don't think I quite know


Kommentarer
Postat av: karro

det är ju bra att någon av er har koll iaf ;)



jag vill också ha kontroll, och precis som jag sagt tidigare är det lättare att ha kontroll om man har något hum om vad som komma skall, att få träffa någon ur personalen och att få se rummet och allt sånt, det var viktigt iaf för mig, och underlättade när vi väl kom in, för då visste jag hur det såg ut ect.

sen är det väl lite så att under en förlossning måste man kunna släppa på kontrollen också, och låta kroppen sköta sitt och lyssna på barnmorskan, för det är ju hon som guidar dig igenom allt.

men om du berättar om ditt kontrollbehov kan dom ju säkert förklara ännu mer ingående vad dom gör och varför så att du får vara med i precis alla steg.

2010-06-07 @ 14:02:03
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: carolina

vad skönt att läsa din kommetnar, jag trodde också att man skulle bli steril typ, även om man fick sprutan :P

men visst ska det inte var några problem med amning och så?



kram!

2010-06-07 @ 16:42:25
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: karro

vad skönt för dig! :)



jag tycker faktiskt du ska ta upp det med din barnmorska, dels för att prata om det så hon kanske kan hjälpa dig med lite tips och råd och annat förnuftigt som dom sitter inne på, men också för att kunna hjälpa dig med din förlossningsrädsla i allmänhet, men sen är det nog bra att du skriver ner önskemål om förlossningen i förlossningsbrevet, och att du skriver ner speciella saker som du vill att dom ska tänka på, det är ju därför man skriver brevet.



jag själv hade inget brev, jag funderade på att skriva ett, men sen kom ju bebis ut innan jag hann fundera klart ;)

2010-06-07 @ 19:14:28
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback