Dagens besök hos BM

Idag var det dags för barnmorskan, blodprov & blodtryck togs. Mitt järnvärde hade blivit så mycket bättre! Gått från 159 till 120 :) Radikal skillnad! Jätteskönt! & det är dessutom på helt egen hand och ett par shotar blutsaft, så det där med niferixen, det ska nog kunna undvikas. & blodtrycket var bra och blodsockret var också kanon precis som det varit hela tiden :)
SFmåttet nu i vecka 28 var 27 och har alltså stigit med 3 sen vecka 25 då jag låg på 24 & dagens hjärtljud var 136 som sist låg på 146.

Sen har vi ju det här "problemet" med bebisens rörelse. När vi lyssnade på hjärtat så kunde vi hörde att bebisen rörde sig, vilket jag absolut inte känner av alls. Så vi lyssnade en gång till sen och skulle se om den rörde sig och om jag kände det, men då ville den givetvis inte röra på sig alls. Kan dock nästan garantera att jag inte hade känt av det ändå.. Dock kan vi ju utesluta min lillebror N;s teori om att det är en dinosaurie, för såhär lugna tror jag inte dinosaurier är ;).
Barnmorskan tycker ju dock att det är konstigt att jag inte känner av rörelserna när vi faktiskt hör att den rör sig.. Men ända sen den där helgen jag var inne på förlossningen så har den rört sig märkbart lite. Den har säkert flyttat på sig och hamnat i en position där jag inte känner av det.

Fick också en hemläxa, ett papper att fylla i till förlossningen om mina tanker kring amning, vad jag vill med amingen, om jag vill amma och liknande.
Och så fick jag ytterligare ett papper som ska med till förlossningen om min blodgrupp eftersom jag har blodgrupp O RHnegativ, och eftersom jag är negativ så måste bebisen kollas efteråt om den också är negativ eller om den är positiv. Och om den nu är positiv så måste jag få en spruta efter förlossningen för att förhindra att min kropp inte försöker stöta bort nästa foster om det nu mot alla odds skulle bli en bebis till.. Ja jisses, det är mycket att tänka på!
Och nu när man får papper till förlossningen då börjar man ju faktiskt inse att det snart är dags!

Min foglossning är år helvete dessutom, jag har så ont i ryggen att det är helt galet. Igår tog jag 8 panodil och idag lär jag väl komma upp i detsamma.. Känner mig som en tjockis som sitter inne och bara är men det gör ju för tusan ont att ens byta sittposition så jag får helt enkelt sitta här tills det har blivit lite lite bättre.
Så jag tog alltså bussen både tillochfrån sjukhuset, haha. Det var jag & pensionärerna som åkte!

Imorgon är det dags för första föräldragruppen!



Vecka 28, 8 kilo plus och en jävligt mycket
större rumpa.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Äh, buss is the shit! :D

2010-06-01 @ 17:35:08
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Haha, hängde verkligen inte med på alla värden, men oj, vad gulligt att N tycker det är en dinosaurie! :D

2010-06-01 @ 22:10:45
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

En grej som plötsligt slog mig som jag nog aldrig sagt. Dina tatueringar (på dina småbröders namn, väl?) där på sidan av revbenen (eller hur man nu säger?). De är så SJUKT fina! Har börjat fungera på att sätta min stjärna där på sidan (som jag velat ha sen jag var typ 12, men fortfarande inte gjort, vilket kanske är tur för jag har börjat ändra plats för den, färg och form). Kanske snyggare om man har kroppen för det iofs, men det kan man alltid fixa om man är motiverad ;)

2010-06-01 @ 22:30:21
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback