Survive

Jag har verkligen brytit ihop totalt, jag orkar inte mer nu. Jag har fått nog. Min kropp är liksom inte längre jag. Idag har huden på magen stramat och det har verkligen känns som om den ska spricka upp. Jag har inte känt den här sjuka känslan med huden förrut. Känns som om jag inte får plats i mig själv längre.

Jag har inte ens vågat skriva om bristningar, för jag är så jävla rädd för att få det. Och pratar man om det så händer det. Men igår så upptäckte jag att jag fått tre småsmåsmåååå streck, dom är kanske en halv cm vardera precis på undre dele av magen eller vad man ska säga. Inte sett dom innan, ser ju inte den delen av mig själv längre direkt. Och jag är totallt knäckt över det. Jag har smörjt och smörjt och smöööörjt trots att jag faktiskt vet att det överlag är genetiskt, och om man ser på Mamma så är dom ju där. Hon hade ju massvis. Jag kommer få skitmycket bristningar, thats it. Bara att inse det antar jag. Och jag börjar lipa bara jag skriver om det. Jag har inte ens gått upp speciellt mycket i vikt. 9 kilo ligger det på nu. Jag har aldrig vägt såhär mycket.

Och jag blir så otroligt stressad av att alla gastar att: "Nuuuu är det snart dags!" "Nu börjar du verkligen se gravid ut" och liknande. Jag vet att dom bara menar väl. Men jag orkar inte längre. Och ja jag är säkert jättekänslig, men jag skiter fan i vilket, jag orkar inte mer.
Just nu finns det ingenting som gör det hela värt det, jag blir inte ens glad när jag tänker att snart är det över och bebis är här. Känns som om jag förevigt förstört varenda del av kroppen. Jag vill att det ska vara över nu. Hade varit perfekt att bli igångsatt veckan efter midsommar där, perfekt. Men det kan man ju drömma om.
Tack ni som peppar, jag uppskattar det verkligen, men det räcker liksom inte. Jag blir bara ledsen ändå.

Och igår var sista träffen med föräldragruppen, tacka gudarna för det! För igår var det verkligen inget att ha, fick bara ångest av hela grejen och ville helst gå hem i halvtid. Pratade om amning i typ 3 timmar.. känns som om hon upprepade allt hon sa minst 3 gånger. Jag tycker det var guld värt att se förlossningen, resten av föräldragruppen kunde ha varit.

Jag vill ungefär bara dö just nu, så jävla trött på allt är jag. Ful känner jag mig och tjock är jag. Och jag är stressad över allt och jag kissar varannan minut och mtt hår har blivit förjävla fult..

Kommentarer
Postat av: carolina

åh, du är inte alls tjock och ful! jag har gått upp 8 kg, vi verkar ligga ganska lika med både magens form och allting. men jag är ju också lång iofs, 175 cm :)magen är fri från bristningar än, men brösten ser helt strimmiga ut, haha :p

2010-06-17 @ 22:29:19
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Gravid med trean - Vecka 29

Ah okej :)

Men inte så lång emellan ändå :)



Har du haft en bra graviditet hittills? :)

2010-06-17 @ 22:44:04
URL: http://milliez.nu
Postat av: carolina

jag har ju vart i stockholm och fyndat lite sötnos! är hemma nu :) har haft grav bloggabstinens>!

2010-06-18 @ 22:45:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback