The only way of being.

Jag är så jävla lipfärdig så det finns inte.
Jag ska defenitivt bara ha ett barn. Jag hatar att inte få på mig några som helst kläder. Håret har blivit så jävla tråkigt och äckligt. Jag har fått finnar på ryggen och ansiktet och jag orkar inte känna mig såhär ful.
Jag trodde jag kände mig ful innan, så jävla fel hade jag. För nu känner jag mig fulare än någonsin förr.
Sen syns det inte ett skit att jag är gravid heller, folk tror bara jag gått upp lite i vikt. Det är med kul att folk verkligen tror att man gått och blivit fet.
Och folk som vet att jag är gravid pratar om hur jäkla liten jag är för att ha gått så långt, ja då är det ju sjukt konstigt att jag själv då känner mig större än störst. Flodhäststor.

Folk målar upp gravidietet som något så otroligt roligt och vackert. Kul för dom säger jag bara.
För det är inte ett skit kul, det här är defenitivt inget för mig.
Hittills kan jag iallafall säga att det har medför mer jävla ilska och tårar än glädje att vara gravid.
Sen att ungefär alla är sjukt skeptiska till att jag ska ha barn spär ju såklart också på den känslan.

Nu känner jag bara för att sitta inne resten av tiden och gå runt i min pyjamas.
Men åtminstone idag ska jag ta tag i mig själv och åka och träffa mina syskon. Och det råder bot på det mesta tjur så det blir säkert en bra dag ändå.

Till råga på allt har jag gått ner över ett halft kilo och det kan ju inte vara speciellt bra.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror du har lite samma situation som syrran hade. Hon gick inte upp i vikt rejält förrän i 7:e månaden och framåt pga. av sin längd. Först då syntes det på allvar, innan dess trodde alla också att hon bara gått upp lite i vikt.

Men det kan kanske vara både en fördel och en nackdel? Hade jag varit i den situationen hade jag gärna varit så lång jag bara kunnat, så att det skulle synts så lite som möjligt. Jag är kort. Kommer se ut som en rund köttbulle den dagen jag är höggravid. Fy fan, vill inte ens föreställa mig.

2010-03-24 @ 12:33:08
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Cicci

Att du har gått ner ett halvt kilo ska du inte behöva vara orolig för gumman! Man hoppar upp och ner i vikt under en graviditet har jag fått höra, så var inte rädd.

Jag tycker det är kul att du ska få barn och jag hoppas så för din skull att det blir en dotter! =)

Klart att man inte känner sig snygg när magen blir stor och allt. Man blir flötig och äcklig, men det blir nog skönt sen när ungen väl har kommit.

kramar om

2010-03-24 @ 13:26:13
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: carolina

jag har inte heller någon gravidmage än, ett litet put bara, men min sambo är bra på att överösa mig med komplimanger. för mig hjälpte det att gå till frissan faktiskt, då kände jag mig riktigt fin igen =)

2010-03-24 @ 13:46:03
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag är helt överlycklig över att du har bebis i magen och du & jag har typ inte ens träffats på 2 år och haft väldigt lite kontakt. Så knäpp är jag. Men det är ju så.. underbart! Barn är så fantastiskt bäst! :)



Hoppas det syns snart (så du slipper tänka att alla tror du blivit fet bara), men tänk om det kommer värsta boomen? :O Tror graviditeten kommer kännas bättre när du känner ett band mellan dig och bebisen :) När den börjar kännas och så :) Min kära syster lyssnade på hjärtslagen med stetoskop hemma när hon var gravid, det kanske kunde vara något att prova? :)

2010-03-25 @ 00:07:06
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback