You just need to cross the line of you

Jaha, lördagkväll. Lika givande som alltid. Har aldrig i hela mitt liv haft en så ostimulerande tillvaro. Mina vänner föreslår aldrig att vi ska umgås längre eller bjuder med mig på något eftersom dom verkat tro att med graviditet så kommer också ett rörelsehinder och den sociala förmågan lägger man tydligen på hyllan. Så jag sitter hemma, så som jag gjort sedan mina vänner fick reda på det hela. Är visserligen en hel del ute hos min familj på helgerna och egentligen så är det faktiskt där jag för tillfället trivs bäst. Det är liksom okonstlat, man kan bara vara. Med vännerna får man ofta lägga på en mask och låtsas att man inte är gravid eftersom nästan ingen uppskattar att prata om det. Sen finns det givetvis guldkorn i det hela, så alla ska inte ta åt sig av det jag skriver..

Känner mig pressad redan nu kring hela dopgrejen och det är över ett halvår innan det ens är dags att ta tag i det. Jag vet inte ens om jag vill ha dop, men för min pappa är det tydligen väldigt viktigt, vilket jag inte hade en aning om. Och eftersom jag är pappas flicka så lär det ju bli litet hemmadop, för i kyrkan blir det defenitivt inte. Men sen då, gudföräldrar? Känner mig pressad kring det med. Men ja, som sagt ett tag tills dess. Jag övertänker nog det bara. Jag vet bara att jag inte vill vara tjock på dopet, det gör sig inte på bild. (Ja, jag är så fixerad vid det att jag tänkt på det redan nu.)

Har iallafall letat pojknamn en stund och faktiskt hittat ett par som känns helt okej. Jag tror ju verkligen att det är en pojk så det är väl bra om man hittar ett par man tycker om. Flicknamnet har jag 3 att välja på sen ett tag.

Denna bloggen skiljer sig verkligen helt sjukt mycket mot min gamla, så mycket att jag får lite ångest. Detta sättet att blogga på känns inte alltid rätt även om det känns kul. Jag saknar mina texter, men dom känns inte rätt här.

Jag saknar B dessutom.

Förrsten är det någon som vet när man får lyssna på bebisens hjärtslag?
Jag har inte fått det än och jag vill verkligen det. Jag är fascinerad av hjärtslag.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag och Sandra planerar att åka till Värnamo nån helg och hälsa på och jag vill VÄLDIGT GÄRNA träffa dig på en fika eller nåt =) Var ju så längesen som vi träffades nu =(

2010-03-28 @ 11:47:01
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: Cassandra

Nu förstår jag ingenting. Är det B som är pappa till barnet?

För när du känner dig som ensammast, ty dig till pappan. Han går igenom i princip samma sak som du :)

2010-03-29 @ 15:09:40
URL: http://casssandra.blogg.se/
Postat av: Josefin

HEj!!



Vilken fin blogg du har skaffat dig:)

Hjärtljuden får du lyssna på när du börjar gå till barnmorskan regelbundet nu efter UL. Sen får du lyssna på dem varje gång, alltid lika spännande.

Ha det gott!! Kramar Josefin

2010-03-29 @ 20:14:15
Postat av: evelina

Jag har en anglsound om du är intressrad, då kan man lyssna NÄR man vill ,annars lyssnade vi nog i vecka 16!

2010-03-29 @ 20:50:40
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag tycker du ska göra vad du själv känner för, när det gäller dop. Själv är jag inställd på att ha en typ "namngivelsefest" istället, men man kan ju lägga den ungefär där ett dop skulle ligga (är väl typ 3 månader efter födseln, eller? jag är född i juli, döpt i oktober), om man vill det, eller så fort som möjligt när den lilla tittat ut så alla får träffa honom/henne :)

2010-04-01 @ 21:38:53
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback