Even heroes have the right to dream

Ja men just det, det här har ja totallt glömt skriva om! Bebis har slutat sparka. Inte känt en spark sen i fredags. Och nu menar jag inte att den bara bökar lite. Det är tvärlungt. Den har tagit semester. Så efter att ha haft ont i magen tillochfrån i söndags och eftersom bebisen inte sparkade så fick det bli ett samtal till förlossningen. Dom ville gärna att jag kom in så det vara bara att åka upp. Men jag fick komma in direkt och ingen väntetid eller något så det var jätteskönt. Och ja där konstaterades att hjärtat slår. Det bankade på så fint så.
Men barnmorskan var ju lika förvånad som min vanliga barnmorska är över hur lite jag känner den. Hon sa "Ja det kommer nog bli mer när du närmar dig ... eller nej, du är i vecka 27! Det ska sparkas nu" Så skrattade hon lite. Men nehä du! Men det är väl som A sa att antagligen så sparkar på nätterna eftersom den redan från början varit en nattuggla och nu är jag ju så van vid sparkarna att dom inte väcker mig längre.

Men bebis måste ha flyttat på sig dessutom. Jag är så jäkla mätt precis hela tiden?! Jag får inte i mig någonting. Idag har jag ätit en macka och jag är fortfarande mätt på den mackan och jag ska faktiskt påstå att jag inte ens var hungrig när jag åt den, åt den mest eftersom jag måste få i mig mat, för bebis skull. Och äter jag så mår jag illa för jag redan var så.. mätt är ju fel ord eftersom jag inte ätit.. Men ja ni greppar vad jag menar.

Idag har dessutom varit en jättebra dag fast jag inte ens har borstat håret eller tagit på mig annat än myskläder. Men jag har pratat med B, kokat rabarberkräm & gjort rabarberpaj, det ni!

Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Vad lustigt att bebis verkar ligga så.. lustigt :S så du är mätt hela tiden! Sa barnmorskan något om det eller kom det upp senare?

2010-05-25 @ 20:23:54
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Sandra

Skicka några bitar paj va ;)

2010-05-25 @ 21:00:48
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback