Sammanfattning


Jag fick reda på att jag var gravid:
22 december, 2 dagar innan julafton efter att ha fått höra att S utalat sig om att jag "säkert var gravid" så ja det var bara hem & testa.
- Såhär fick jag reda på det: Åkte buss hem från Gislaved och pratade med Åsa om vad S hade sagt. Hon tyckte jag kunde vänta med att testa eftersom min mens skulle kommit på morgonen den dagen (den är alltid punktlig) men inte kommit än. Men jag bestämde mig för att köpa ett test på vägen hem ändå. Gick hem, kissade, plussade. Gick och köpte fler tester. Så ja, 5 tester senare alla med plus. Sen hade jag blackout i typ en kvart. Vet att jag sprang runt hemma men mer minns jag inte.
- Jag tror det kommer att bli: En pojke.
- Det här undviker jag att äta och dricka: Ja, alkohol framför allt. & opastöriserad ost. Ja, det är nog allt jag behöver undvika eftersom jag inte äter kött sen tidigare.
- Lukter som jag inte klarade av i början: Allt, kylskåpslukt typ. Kunde inte ens kolla i kylen. Och disk. Disklukt. fyfaaan. Spydde direkt. Fimplukt, fast det klarar jag fortfarande inte av.
- Följande små egenheter har jag fått: Inte en enda vad jag vet. Mer bitter än vanligt?
- Första gången det rörde sig i magen: Väldigt sent om jag jämför med andra, så runt vecka 23 tror jag det var? Minns knappt. Dålig på datum.
- Första gången det började sparka ordentligt: Samma vecka, allt kom på samma gång. Kände ingenting innan det kändes ordentligt..
- Såhär kändes de första sparkarna: Ja, min bebis gör ju inga ordentliga sparkar fortfarande, den är lugn som en filbunke. Så jag vet inte hur jag ska förklara det. Det är som när man har en nervryckning någonstans, fast inuti magen.
- Musik jag spelar för bebisen i magen: Ja, jag försökte vara seriös och spela Mozart ett tag läste att det gjorde bebisen smart, men jag la ner det ganska fort. Jag spelar ingenting för bebisen. Jag lyssnar på musik för egen skull. Den får stå ut typ. Den bryr sig ändå inte.
- Magen började synas: Jag vet inte, syntes liteliiite i vecka 17 tror jag? Det får nog andra svara på faktiskt. Jag ser nästan ingen skillnad på min mage nu och magen i vecka 17 då den blivit lite större. Men jag vet ju att den är större. Det märker jag ju med kläderna och ja, det är ju 10 veckor sen så det borde va skillnad?
- Såhär kände jag vid ultraljudet: Hm, först var det typ "vad fan har jag gett mig in på nu då.." sen var jag glad och började nästan gråta, sen hade jag lite panik. Ja det var omtumlande helt enkelt.
- Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Ja, jag tyckte inte det var något speciellt alls. Jag önskade bort hjärtljudet lite för jag var så trött på skiten just då. Men sen ja, det var ju givetvis tur att det tickade på.
- De första mammakläderna var: Strumpbyxor i sämsta kvaliten från H&M & två mamalinnen också H&M.



Två av de 5 testerna!


Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag minns när du aprilskämtade för några år sen och la upp en bild på ett plussat test och jag fick hicka av att det kom så pang boom :P Haha!



Hur kändes julen för dig, när det kom så nära inpå där?

2010-05-25 @ 04:38:44
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Sandra

HA! Det kan man säga :D

2010-05-25 @ 16:58:37
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anonym

Blir så nostalgisk när jag läser! Minns det som igår när jag tänkte och upplevde allt det där; overklighetskänslan, ultraljudet och de första sparkarna (hade också en väldigt lugn bebis, vilket han inte är numera på utsidan ;))

Och nu är min son nästan 5 månader. Att man kan kastas så fort från ett liv till ett annat!

2010-06-12 @ 20:09:45
URL: http://trasslet.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback