Hos barnmorskan

Idag har jag varit hos barnmorskan och tagit blodprover, mätt magen, lyssnat på det lillalilla hjärtat igen och fått hem lite papper, moderskapsintyg att skicka in bland annat och papper på fina övningar jag ska göra både under och efter graviditeten, blandannat den där klassiska knipövningen ;).
Jag slapp väga mig av någon anledning, dock inte mig emot, jag är glad så länge jag slipper den där ångestdelen.
Iallafall så låg bebis hjärtslag på 146 & mitt S/Fmått var 24 & det såg fint ut sa barnmorskan. Hon tycker därimot att jag borde känna bebis mer än vad jag faktiskt gör. Fast vi lyssnade efter sparkar också och den sparkade så fint så där inne så det är nog bara jag som inte känner efter ordentligt. Dock är det ju mitt järnvärde som inte alls är bra, hon vill att jag ska börja äta Niferix vilket jag absolut inte vill. Jag vill dricka min blutsaft och nöja mig där men jag får väl lyssna på henne antar jag.
Sen är jag ju RHnegativ också vilket bidrar till lite extra blodprover så dom har koll på att ja inte bildar antikroppar mot bebis.

Fick tider för att börja i föräldragrupp också, första besöket är redan 2/6 och det känns så sjukt för det är ju snart! Och då sa den klocka barnmorskan; Att ja det är ju snart du ska ha barn med! Och ja, jisses, jag tror inte jag riktigt förstår det ännu.
Och den 9/6 ska vi på förlossningsvisning & det ska bli spännande! :) Det ser jag framimot!
Nu börjar ju också dom täta besöken hos barnmorskan, ungefär var tredje vecka är det dags för besök nu!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är oxå rh-negativ! Förlossningsvisningen var det bästa på föräldragruppen. Vi fick först inte gå in något förlossningsrum eftersom de var fulla. Till slut var ett ledigt och uppstädat så vi fick gå in och kika ändå, i typ 2 min för nästa var tvungen att ge sig in där ;) fullt upp med andra ord. Hoppas du mår väl! Kram Ida

2010-05-12 @ 15:04:56
URL: http://fiisan.blogg.se/
Postat av: carolina

åh, det var så kul med förlossningvisning!

haha, nej min babyticker fnattar ibland med, jag blir helt gråtfärdig, det ser så hemskt ut!



skönt att allt var bra med den lilla, det är roligt med SF-mått också tycker jag!

2010-05-12 @ 15:07:38
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hur har du de nästa vecka? Tänkte en utflykt :)

2010-05-12 @ 17:14:39
URL: http://caroliiiines.blogg.se/
Postat av: Caroline

Har inga planer alls, så jag kan när som :) Men kanske tisdag eller onsdag??

2010-05-12 @ 19:18:08
URL: http://caroliiiines.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Usch, inte kul med "extra järn".. speciellt inte på toan sen (upps, to many information, men tror du fattar :P)



Är förlossningsvisning precis vad jag tror det är?

2010-05-12 @ 23:11:19
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Cicci

Ja det är snart dags! :D Då kommer det en liten mini-Frida =)

2010-05-13 @ 13:29:24
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback