Veckobyte

Igår umgicks jag med världens bästa Nella, det var fint att ses, blir inte så ofta när hon bor så långt bort, men dessto bättre när man väl ses. Vi gjorde langos, såg en film & bara umgicks.
Sen när jag kom hem runt 12 var jag helt slut, men då satte bebis igång och rörde sig massvis och sparkade och röjde vilket bidrog till att jag inte somnade förrens runt 2. Men det var det väl värt eftersom det har tagit mig 23 veckor att känna något överhuvudtaget.

& Idag är det veckobyte.. igen!

Vecka 24:
Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Hjärnan växer snabbt och bebisen börjar fylla utrymmet i livmodern. Den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Även om chanserna att bebisen skulle klara sig med rätt vård om den föddes nu är goda, så skulle de flesta läkare och barnmorskor göra sitt bästa för att förhindra en förlossning i det här stadiet så att bebisen får fortsätta utvecklas på "vanligt" sätt.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback