Yeah I´ve been your crutch, your smell sight and touch

Jag har funderat på en sak, man läser i andra gravidbloggar om hur dom tvingar iväg sina pojkvänner/sambo till affären för att handla det den blivna mamman är sugen på, man läser hur dom redan i vecka 24 tycker det är tungt att resa sig från sängen och då är det ju tur att stora starka mannen är där och kan hjälpa dom upp. Och det är så jobbigt att ta sig upp från soffan så där står mannen med sin kraft.. ehm.. Okej? Gulligt? Jag tror inte ens eran pojkvän tycker det är speciellt gulligt att ta hand om er. Han får ju en bebis redan innan den riktiga bebisen är född.
Allvarligt talat, jag undrar hur man kan tilllåta sig själv att göra så? Om man är sugen på något, gå och handla det själv, och jag undrar hur fan man kan anse det tungt att resa sig i vecka 24? Herrejisses vad klena dom är.
Hur kan man bli så osjälvständig? Hur kan man tilllåta sig själv vara så jävla klen? Ni dör fan inte av att resa er upp från sängen, ta i med armarna så som ni gjort i alla era dagar så ska ni nog se att ni kommer upp.
Jag har aldrig någonsin förstått det här med att kvinnan ska vara svag och klen och vid sidan där ska mannnen stå och rädda henne. Jag reste mig upp själv även när jag hade som ondast av foglossning, skulle aldrig tvinga iväg något för att köpa en citron till mig och allvarligt talat det är jag stolt över. För jag verkar vara en av få som är självständig nog att klara det.

Kommentarer
Postat av: Cicci

tummen upp för dig!

2010-05-07 @ 11:01:07
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: evelina

Jag såg mig inte som en svagare människa för att Eric köpte godis eller julmust åt mej ibalnd, det gjorde han ju inte för jag inte orkade resa mig , utan bara för att vara snäll, det skulle han nog gjort även om jag inte var gravid. Och många som vill att ens sambo ska köpa nått åt en, spelar nog lite på gravidkortet, att man slipper själv, jag är rätt lat av mig, så jag tackar aldirg nej om han handlar ist för jag sj, samtidigt gör man ju det tillbaka någon gång, man gör väl inte snälla saker bara för man väntar barn, det gör man ju mot varann jämt, om det så handlar om att köpa godis när man är gravid, eller laga maten så han kan göra annat. Endel killar vill väl kanske även göra det lilla de kan under graviditeten, eftersom det inte finns så mkt mer än handla, massera och stötta de kan göra under just graviditeten.

2010-05-07 @ 13:46:53
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag ser mig inte som svag för han gör saker åt mig när jag är lat, jag ser mig som mäktig, eftersom jag får honom att göra det jag själv inte orkar ;) (en liten smula ironi)

2010-05-07 @ 16:17:06
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag fattar inte heller det där, varför plötsligt vara så hjälplös? Som jag (och många andra) brukar säga: ska man få något gjort får man fan göra det själv! ^^

2010-05-07 @ 16:39:59
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag hoppas att jag inte blir sån. Är ganska gnällig och klen av mig utan bebis i magen :P Vill inte ens tänka på hur jag skulle bli om jag fick massa extra humörsvängar och extra kilon. Haha!

2010-05-07 @ 17:09:54
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback