Just idag,

Är så himla trött på allting idag. Jag går bara runt och känner mig ful och tjock. Känner inte för att gå ut, känner inte för att umgås. Ingenting. Skulle behöva och framförallt vilja handla lite nya kläder för den numera ickegravida kroppen. Men inte ens det är kul. Ingenting är roligt.

Givetvis så är ALLT med Inez roligt, det är tur jag har henne som drar upp mig när man mår såhär. Hennes leenden, hennes små läten, ja allt. Allt med henne är guld, min älskling ♥.

Jag är bara så trött på all kritik man får som mamma. Jag visste att man skulle bli kritiserad men såhär mycket? Det trodde jag aldrig. Folk kritiserar när jag & Inez sover till klockan 10. För man ska tydligen ta upp sin 8 veckors bebis klockan 7 och starta dagen. Man måste tydligen ge sin bebis rutiner. Men javisst, ska jag väcka henne vid 7 och lyssna på hennes skrik eftersom jag väckt henne? Nej tack. Hon är 8 veckor, hon behöver sova mycket & så enkelt är det. Och man kan OMÖJLIGT ge sin bebis rutiner såhär tidigt. Folk kritiserar varför jag har valt att ha henne i sängen och inte i sin egen säng. Folk kritiserar att jag har vant henne vid rumstempererad ersättning och inte uppvärm (jag kokar givetvis vattnet först..) Har varit med om att folk tar flaskan från mig och går och värmer den för man MÅSTE det. Och NEJ det måste man inte. Har pratat med BVC om det. Jag blev kritiserad för att Inez hade mössa på sig i affären, men att jag hade knäppt upp vagnen och tagit av henne filten och knäppt upp jackan spelade ingen roll. Jag har väl för tusan koll på hur varm mitt barn är? Jag blir också kritiserad för valet av namn, för vilken männsika döper sitt barn till Inez Gynette, det är tydligen barnmisshandel..
Jag kritiseras för allt. Och det tar på självförtroendet trots att jag inte lyssnar.

Jag klagar för övrigt inte ett skit och har aldrig gjort. Vara gravid var jävligt tufft & det erkänner jag. Jag tror alla vet att jag tyckte det. Men sen Inez kom har jag inte en klagat en enda gång. För jag har inget att klaga på. Min dotter är enkel. Hon skriker inte ofta. Hon är glad och mysigt mest hela tiden. Jag älskar att vara mamma. Inez är mitt allt. Min värld. Jag kan leva utan allt materiellt bara hon finns vid min sida. Jag är så tacksam för att få vara hennes mamma. Jag är tacksam för att det var just hon som växte under mitt hjärta.

Jag är förbannat stolt över mig själv.
För jag har burit på min älskade dotter i 9 månader.
För jag gick igenom en förlossning.
För att jag i snart 2 månader tagit hand om henne.
Och allt det där har jag gjort själv.



Kommentarer
Postat av: Anna- gravid i vecka 23

Jobbigt att bli kritiserad, det är nog bra att säga ifrån på skarpen om man blir alltför nedklankad.

Du verkar va fin som mamma och du får lita på din förmåga! Kramar

2010-11-05 @ 15:36:18
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: evelina

det är hemskt jobbigt med folk som vet allt om ens barn, för man själv kan ju inget om sitt barn man är med 24h/7. Inez skapar nog sina egna rutiner så småning om,ska väl inte tvinga fram sånt som växer fram själv? Alla säger ju att ett barn säger till om att den vill äta när den behöver det, lika så är det väl med sömn? Vill hon sova till tio, så behöver hon kanske sova till tio.. men det är svårt att inte lyssna och kritisera sig själv, och istället berömma och veta att man gör ett super jobb...

2010-11-05 @ 17:41:26
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: Petra

Tycker att du verkar sköta dig galant. Skit i vad andra tycker, du vet bäst när de gäller ditt barn. Det sticker bara i folks ögon för att du har världens sötaste dotter och att hon mår väl. Njut av att ni får sova på morgonen, de hade jag gjort om Elias hade velat :)

2010-11-05 @ 17:47:26
URL: http://frublom.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det finns en del som anser att deras sätt att uppfostra barn är det ända som är rätt. Och det är oxå dem som kritiserar andra, för att man har egna ideér.

Vill man sova till 10 så gör man det. Om man börjar sin dag kl 10 eller 7 ska väl inte göra nån skillnad (gissar att ni är uppe nån gång under natten med)

Namn väljer du som förälder, tycker du valt fina namn, lite ovanliga men väldigt fina. (Tycker däremot synd om dem barn som heter Månstråle, Mygg eller Texas)

Stå på dig, du gör ett jättebra jobb.

Kram på dig

2010-11-05 @ 18:28:59
URL: http://storasyster.stjerndorff.com
Postat av: Josse

Du är duktig!

2010-11-05 @ 18:41:02
Postat av: karro

snarare är det väl så att man ska vara glad om ens bebis sover till tio! om man inte är morgonpigg dvs, vilket jag inte är, så jag är evigt tacksam så länge Neo sover till tio, och inte vaknar klockan fem.



att Inez dricker rumstempererad ersättning är väl inget fel? bara smidigare om hon accepterar den när den inte är varm, smidigare i många situationer om inte annat! typ när man har tetrapacket, så slipper man ju värma!



äh. be dom fara åt fan, det är erat liv, du gör vad som är bäst för er, inte för någon annan.

2010-11-05 @ 18:46:42
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 32

Ja visst är den supersöt! :D Och ja, det där med byxor med fot har jag hört många klaga på, får se hur det funkar på vår lilla skrutt :)

2010-11-06 @ 10:24:50
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej tjejen!



Supertrist att andra klankar ner på dig, jag tycker du verkar vara en stark tjej. Och vacker :-)



Många goa kramar

2010-11-07 @ 21:57:32
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej!

Vad jobbigt när folk ska kritisera eller komma "goda råd". Det är du som är mamma till din dotter och du vet bäst.

Jag har just hittat din blogg och tycker att du verkar vara en jättefin mamma.

Jag gör precis som du, sover till 10 om min lilla tjej tillåter, har på mössan i affären och låter henne sova i vår säng.

2010-11-08 @ 15:59:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback