Torsdag

Det känns som om den här veckan har gått hur sakta som helst samtidigt som den gått jättefort! Känner mig helt stressad inför kommande vecka då det är dags för dop! Det blir en liten & mysigt! Längtar! Längtar extra mycket eftersom min älskade pappa kommer hit nästa Fredag & stannar ändå till Måndag! Ska bli så himla roligt, han har ju inte sett lilla Inez Gynette sen hon var 1 vecka & det är ju hela 10 veckor sen nu! Men som sagt det är lite att dona med, det ska bakas, ordnas med programmen, köpa servetter i rätt färg som verkar vara helt omöjligt! Och sist men inte minst, hålla tummarna för att min klänning hinner komma! Kommer slita lite hår nästa vecka känns det som..

Idag vid 10 var vi på babyrytmik med två tjejer från mammagruppen! Liten sov sig igenom första delen men vaknade mitt i och kunde iallafall vara med lite! Trötthöna ♥! Fast jag hade nästan redan räknat ut det när hon vaknade redan 8 imorse, 2 timmar tidigare än vanligt! Men det var ju tvungen eftersom vi skulle vara där vid 10! Men vi kom ju ut iallafall och fick träffa mammor & bebisar! Efteråt stannade vi kvar och åt lunch med Emelie och hennes fina Ebba & Sandra med världens sötaste lilla Eddie! Finns mycket att prata om när man har bebisar i samma ålder och jag var inte hemma igen förrens halv 3! Men det var roligt att umgås med mammor som har barn som är i samma ålder som jag. Mysigt!

Väl hemma somnade både jag och liten i soffan i 2 timmar. Älskar ha henne sovande på bröstet! Varmt och tryggt. Då känner jag mig som i en liten bubbla igen, den där fantatiska bebisbubblan!

Sen lekte vi lite och jag satte upp adventsstaken på bordet och donade lite. Sen ägnade vi oss åt litens favorit, duscha! Åh, där är hon som allra lyckligast! Så himla söt! Hon blir jättearg när man går ut därifrån! Måste hitta badblöjor som är från 5 kilo så vi kan gå & bada i badhuset, för där kommer hon trivas tror jag! Allt som är varmt och gott är bra!

Nehäää liten sover sen 30 minuter! Var inte alls kul att söva henne idag, tog sån jäkla tid, det gör det alltid men idag tog det säkert 1 1/2 timme & när jag la ner henne, ja då vaknade hon ju såklart! Och den här förbannade nappen, kommer nog elda upp dom alla en dag. Hon spottar ut, jag trycker in den, spotta ut, gnälla, stoppa in den igen, ja då slår hon bort nappen med handen.. och så forsatte det i säkert en timme! Lilla marsipangrisen ♥ (grisen eftersom hon grymtar lite när hon gråter, sötnosen!)

Nu ska jag med krypa ner, natti!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback