Tisdag.

Ännu en ganska sömnlös natt, lipade som en liten gris hela kvällen när liten somnat. Vissa säger ju att; det är "bara" en hund, men en hund blir ju som en i familjen. & 12 år var hon med oss lilla fina. Jag saknar henne så det gör ont redan. Men det är väl typiskt mig också, när jag väl fäster mig vid någon/något då är jag otroligt fäst. Det tar tid för mig att göra det, men när det väl är gjort, då är det på riktigt. Och lilla Ebba, vi saknar dig nog allihopa! Jag älskar dig!

Morgonen nu då, liten sov bäst hela natten, som vanligt. 6 timmar i sträck, sen lite mat och sen somnade hon om direkt på min mage. Nu ligger hon under sängmobilen och tittar, jag passade på att testa mina kläder jag la undan när jag blev gravid!
Säga vad man vill, jag är inte fit för fem över någonstans men jag är jävligt imponerad för att vara 7 veckor sen jag födde barn och var en flodhäst som plussade alldeles för mycket på vågen:

Okej att kjolen sitter aningens tight fortfarande men blixtlåset gick upp och jag är fan imponerad! Och att jag hade stora höfter redan innan har ju inte direkt varit en fördel nu när dom antagit en ännu större form efter graviditeten, men äh.. Inez är värd det, då kan jag ha stora höfter faktiskt. Och jag ska snart ta tag i mina sista 3 kilo, typ nästa vecka kanske, eller något.. Inte så pepp för det alls ännu, men ska absolut inte banta, bara utesluta det där godiset som slinker ner typ varje dag. Sen att jag åkt på världens sug på wienerbröd som jag aldrig ens riktigt tyckt om är ju en annan sak.. Fast jag äter dom bara om dom är sega.. Haha!

Nu ligger liten och ropar, haha, hon låter som en galning. Det är helt tyst sen efter någon minut så låter det typ såhär "Wooogaaha" sen är hon tyst igen och pratar lite sen kommer ropet. Bäst att passa på att ta på mig strumpbyxor innan hon ropar ordentligt på mig!

Ha en fin tisdag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Min mormor hade en hund som hette pysen. Han var så förstående och fanns alltid där både när man var ledsen och glad. Han var så klok! Det är snart 10 år sedan han dog men ändå är han alltid mig saknad. Så jag förstår verkligen det där med att det blir som en i familjen! Föresten du är fin på kortet !:) Kram

2010-10-26 @ 13:12:40
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: karro

en hund är inte alls bara en hund.

när vi tog bort våran hund för snart 2 år sedan (hemska tanke vad tiden går fort) lipade jag i flera veckor. jag har fortfarande ett kort på honom vid min säng...

2010-10-26 @ 14:08:29
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

meeh, då är det väl dags att han visar det då, så att han inte förlorar allt.

det blir väl spännande imorgon då?



ååh gosselååår, det är ju det bästa som finns, och dom tjocka små händerna, hihi!

2010-10-26 @ 14:11:31
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Josse

Hunden kallas inte människans bästa vän för ingenting :) Min vovve är verkligen min bästa vän. Det blir tungt när hon går bort, precis 10 år fyllda.

2010-10-26 @ 16:20:53
Postat av: Jonna

Fy, inte kul att mista någon, djur som människa :(



Jag har också dragit på mig "tiden före graviditet"-kläder och är fascinerad av att de faktiskt går på. Haha. Det är svårt att tänka sig att man var en tjockisbulle för 8 veckor sedan och nu, 15 kg ner ser man helt okej ut. Galet vad kroppen är spex ändå! 5 kg kvar att gå ner för min del, men det får ta den tid det tar, för just nu är socker alldeles för gott. Haha.



Snygg du är, förresten (:

2010-10-26 @ 21:26:43
URL: http://djonna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback