Kunna, vilja, ska.

Jag önskar ibland att jag kunde blogga mer. Att jag orkade blogga mer. Att jag hann blogga mer. Att jag visste vad jag kunde blogga om så det blev mer inlägg. Men det känns som om allt tillslut bara blir likandant. Jag skulle kunna skriva 5 inlägg om dagen om hur mycket jag älskar min dotter. Jag skulle kunna berätta hur fantastiskt jag tycker hon är. Men det blir liksom tjatigt i längden. Och jag kan ändå inte sätta tillräckligt med ord på kärleken jag har till henne.

Jag skulle kunna publicera flera bilder varje dag på min lilla tjej men jag vill inte överexponera henne.

Jag saknar ibland att blogga som jag gjorde förr. Jag saknar att publicera texter som liksom hintar om mina allra innersta känslor. Men samtidigt så har jag inte längre de känslorna som jag hade då. Jag känner liksom inte längre den tomheten som jag gjorde.

Jag skulle kunna berätta mitt livs historia, för den är trots min relativt låga ålder otroligt lång. Och djup. Och.. ja.. men det vill jag inte det heller. Jag behöver få vara privat. Jag behöver inte blotta allt.

Det är så mycket man skulle kunna och saknar och vill. Men man måste inte.

När jag blev gravid och bytte blogg för att starta om på nytt så tappade jag otroligt mycket läsare vilket egentligen inte gör mig något. Men ibland kan jag tycka det är tråkigt att folk fann mig mer intressant då, mitt i alla ord än vad dom gör nu, som lycklig mamma. Men det är okej, olycka är antaligen mer intressant än allt tjat om vikten på min bebis och lång inlägg om hennes sovrutiner.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Men! Det är ju helt olika saker ju! Att jag läste din gamla blogg för att du skrev så vackert och igenkännande om olycklig kärlek och att jag läser den här bloggen för att Jag blir så glad av att läsa om hur lycklig du har blivit nu med Inez. Det är två helt olika saker men i bägge fallen tycker jag om att läsa det du skriver för att det du skriver berör mig och påverkar även hur jag känner och mår, så hur mycket eller lite du än skriver eller hur tjatig du själv än tycker att du är - fortsätt skriva precis som du känner för just för stunden. Det bli bra vilket som, jag lovar. :-)



Kram

2010-10-18 @ 16:34:58
URL: http://blogg.passagen.se/mr.peter.pan
Postat av: Sandra

Jag gillar fortfarande ditt bloggande :D Både före och efter bebis!

2010-10-18 @ 16:47:19
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anna

Fast jag tror att de allra flesta vill läsa om vardagen som kan vara både upp och ner men med mycke lycka. Hoppas du finner ditt sätt att blogga vidare!

2010-10-18 @ 16:53:48
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Josse

Vill bara säga att jag är så glad för din skull, att du har fått henne. Jag har läst din blogg nu ett tag (även din gamla), läst dina svackor under graviditeten.

Så.. jag är bara glad över att allt verkar så bra nu :)

Take care, kram.

2010-10-18 @ 17:05:05
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Svårt det där med bloggar och vad som är för mycket att berätta och sånt där. Men om det är just skriva du vill kan du ju alltid skriva ner ditt livs historia? :) Du behöver ju inte lägga ut den här om du inte vill, men om du börjar skriva kommer du säkert på annat att skriva som du vill blogga om.. det kan ju bli så? :D

2010-10-18 @ 21:32:22
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: karro

vad fina ni var i tidningen idag!

2010-10-19 @ 18:48:09
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

det är väl oftast så kanske, att man inte själv blir nöjd, men jag tyckte det var fint :)

2010-10-20 @ 19:37:30
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback