Tung dag & natt och Inez 7 veckors dag!

Gårdagen & natten till idag har inte varit någon hit alls. Och nu syftar jag inte på bebis som är solståle mest hela tiden nu. Inte alls kvällskinkig som tidigare, kvällarna är mest bara mysiga nu. Utan det har varit mentalt tufft. Mycket ångest som härjat runt, beslutsångest, kroppsångest, ångest för amningen ochsåvidare. Ovanpå allt så var det dags att säga hejdå till våran älskade Ebba igårkväll. Hon var gammal och hade ont. Lilla hunden. Kändes som om mitt hjärta gick lite sönder inatt när jag låg och tänkte på henne. Men det var hennes tur, det var så. Men det gör ändå ont faktiskt. Jag kommer sakna henne så mycket.
Så idag efter kanske 4 timmars sömn är jag egentligen ganska slut, men har fått vara igång hela dagen ändå & liten kräver ju sitt, så man får försöka vara solsken trots allt som ligger i huvudet och bara köra på.

Idag blir min älskling 7 veckor!
Hualigen var tiden går fort läskigt! & så var det dags för BVC & läkarbesök för liten Inez idag! För det första så gick jag dit helt säker på att klockan 1 hade vi tid, men neej det var visst en timme tidare än jag skulle så det var bara att gå ut och ta en promenad och fördriva timman. Liten skötte sig fint hos läkaren. Hon tittade så intresserat på doktorn och sa inte ett ljud. 4790 väger hon nu & är 58 cm lång! 7 cm längre & ett kilo tyngre än när hon föddes! Herregud vad hon växer! Hon har fått lite skorv i huvudet så det ska vi smörja ordentligt nu! Annars var allt fint med Inez, hon är tjusig min tjej ♥! Hon visade villigt upp hur mycker hon kan hålla sitt lilla huvud uppe nu! Hon är stark! & Efter BVCbesöker var hon lite orolig som alltid. Hon är alltid orolig efter BVCbesöket, antar att det är allt det här med att dra av kläderna sen kastas runt på vägning, mätning och sen på med kläderna och upp ner, ja allt i kombination blir lite mycket för henne och det enda som funkar är ligga på mammas axel och bli pussad på.

Bokade även besökslägenheten vi har här i huset till första helgen i December! För då är det mycket på gång & pappa/morfar kommer hit fredag-måndag! Åh jag längtar efter pappsen nu! & han längtar nog mest efter Inez ;). Den 4:e december ska bli extra rolig :). Mer om det kommer senare!

Måste ta mig i kragen och skicka in namnpapprena till Skatteverket i veckan. Annars slutar det säkert med att jag glömmer det och får böta 3000 kr vilket är ganska onödigt. Har ju dock en månad till på mig, men namnet är ju redan klart så lika bra att få det gjort.

På onsdag ska vi skriva på faderskapspapprena, det är ju med på tiden kan man tycka! Haha!


Inez som tappat en strumpa (det var ju ovanligt) kikar på sängmobilen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att din pappa ska komma:)

2010-10-25 @ 21:30:16
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: karro

alltså, att det finns sånna människor!

jag hade väl förstått om han aldrig hade träffat henne (inte för att jag hade förstått hur han inte skulle kunna göra det) att han liksom inte vet vad han går miste om, men om han ändå ansträngde sig i början, då VET man ju vad man går miste av, hur kan man då aktivt välja bort det?

åååh, svååårt!!



haha, ja,lite vill man gärna tugga, gärna i neos lår för dom är sådär runda och tjocka :D

2010-10-25 @ 22:16:23
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jobbigt med Ebba =(

Men oj va hon växer lilla flickan! :o Får ses snart igen så hon inte hinner växa allt för mycket mellan gångerna ;)

2010-10-26 @ 09:40:33
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: HUSnrNIO!

Det är så jobbigt när de inte orkar vara med längre och man måste ta farväl:( Hoppas det ordnar sig med pappersmåsten. Söt bild på er tjej. Ha en bra tisdag!

2010-10-26 @ 11:24:00
URL: http://hilajns.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback