Förkyld torsdagsupdate!

Min lilla bebis är lite sjuk, lilla tjejen. Förkyld och hosta ovanpå det, så vi håller oss mest inne nu! Känns inte alls bra med en förkyld 7 veckorsbebis. Har aldrig varit så orolig i hela mitt liv. Hon är ju så liten. Och näsan är alldeles täppt! Igår inhandlades det näsdroppar men det verkar inte räcka så idag fick det bli en liten promenad för att köpa en Näsfrida. Innan tyckte jag att neeej det verkar onödigt! Men idag köpte jag en ändå & den har verkligen hjälp! Den & näsdroppar i kombination är kanon! Litens näsa är mycket bättre! Lilla älsklingen! Hon är dock inte ett smack hängig för det, nästan tvärtom, ska vara med och kika på allt och imorse låg jag & busade med henne jättelänge och hon bara log, jag älskar hennes leende! Sötast är hon! Köpte ett sånt här hjärta i allas vårat Ullared som man drar i och så vibrerar den! Den älskar hon! Söthönan ♥!
Hoppas iallafall Inez är friskare tills på lördag så vi kan gå ut och gå på marknaden! Vill inte dra ut henne om hon ska vara såhär snuvig!

Inez fick sig ett par nya byxor idag med när vi var ute, såg dom på KappAhl hemsida och dom är från Vintage Stories kollektionen, så himla fina kläder! Helst ville jag ha den blå klänningen också men den kändes lite för tjusig för att användas till vardags så jag stod emot! Fick dessutom helt passande när jag stod i kassankön ett sms från just KappAhl om 25 % rabatt på valfritt plagg, kunde minsann inte bli bättre :)!



Liten Inez fick vara i bärselen under promenaden,
kändes tryggare att ha henne nära mig när hon är förkyld!


Nya haremsbyxorna från KappAhl & en liten dreggellapp!

Igår lyckades jag baka, första gången sen Inez föddes! Okej, det var ett kaos att baka. Jag trodde hon skulle sova ett par timmar som hon brukar på förmiddagen, tji fick jag! Hon vaknade halvvägs! Jaja, kakan blev klar iallafall. Bakade pepparkaksrulltårta med saffransfyllning.. Den var.. mycket speciell. Kan inte sätta fingret på vad jag tyckte om kakan men jag har ju ätit 2 bitar så den glider ju iallafall ner ;) haha!

& ja just det! Igår grät Inez tårar för första gången.. Så nu gör det lite extra ont i hjärtat nu när hon är ledsen och det dessutom kommer tårar!



Kommentarer
Postat av: Anna

Använder du bärselen mycket?:) Gullig hon är när hon är i den;)

2010-10-28 @ 17:25:31
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja vi ska satsa på en sådan:)

2010-10-28 @ 18:40:30
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag hade en sån bärsele till Vilgot. Jag tyckte inte alls om den. Till nästa unge blir det sjal. Verkar så mycket mysigare och bekvämare!

2010-10-28 @ 19:21:12
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Åh vad fin du är i bärselen! :D och lilla plutten :) jag trodde man grät tårar från början? :o

2010-11-05 @ 00:53:36
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback