Onsdagsupdate!

Jag är kvar i bubblan. Underbara bebisbubbla!

I måndags kom Inez morfar äntligen på besök! Och han var så stolt, så himla glad. Det var så roligt att se henne med honom. Han var så himla stolt. Han har ju tillochmed satt upp en bild på henne på hans ytterdörr så alla som kommer ska få se henne.. haha. Han är så knäpp. Men iallafall så var det dags för hemfärd för han igår, och det gjort ont i honom, det syntes på långa vägar. Jag tror att han först nu inser hur mycket han kommer missa med Inez när han bor så långt bort. Men det var otroligt fint att iallafall få se dom två tillsammans, och han pratar redan om hur mycket vi ska cykla sen! Även om det nu är ett bra tag tills dess. Och så fick hon ett par jeans av morfar... i storlek 98?! HAHAH, han vill verkligen att hon ska bli stor... Men det vill minsann inte jag, åtminstone inte än!

Igår när morfar åkt hem så hade vi hembesök från BVC. Gick finfint och nu väger hon 3430, fortfarande under sin födelsevikt men iallafall på väg upp! Stolt mamma minsann! Och hennes navel läker fint också. Efter det så ville hon tutta precis heeeeeela dagen lång, sagt och gjort, så det var ungefär vad vi hade för oss igår.

Idag ska vi ut till familjen, ska bli fint! Lillebror spelar dessutom fotbollsmatch idag så jag tänkte ta med mig min höna & titta på den. Bara jag orkar och hönan är på humör, men det är hon ju mest hela tiden så det ska nog inte vara några problem.

Min bebis ligger dock fortfarande och sover, men nu ska jag väcka henne minsann för nu är det 4 timmar sen hon åt och längre än så får det inte gå har jag fått order från BB om!

Ha en fin onsdag!


Kommentarer
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Vad hon äter! :P Kom på där med fotbollen, hur gammal är din lillebror nu? Och dessutom (på tal om fotbollen igen, haha) så har min lilla brorson börjar spela nu :D i Bor också ju!

2010-09-16 @ 01:11:56
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: karro

det ligger nog mycket i det, vår bvc-sköterska sa att det var bättre att han frös än att han var för varm, snacka om att man kollade läget 300ggr om dagen typ i somras när det var så varmt, haha!

näe usch, man ska inte ens tänka på allt hemskt som kan hända, men man gör ju det ändå, jag tror det är någon mänsklig instinkt för att vara förberedd om något skulle hända. uschanimej...



meeh, vilken tant! haha! det är ju iof självklart sant, men hon hade ju inte haft det lättare om hon föddes för hundra år sedan?



ja gud ja, barnmorskorna är viktiga, och dom har ju lätt det coolaste jobbet någonsin!!



jorå, Neo är platt OCH sne, men han börjar bli bättre. ligger Inez mycket på rygg? på hårt underlag? för Neo gjorde ju det, gör det, ryggbarn som han är, och det föll sig till att han helt enkelt låg och kikade åt ett och samma håll, tjoff en dag var han både platt och sne och då kunde han ju inte vrida huvudet åt andra hållet eftersom det hela tiden ramlade tillbaka.

så vad du än gör, se till att förhindra att hon blir ännu sneare redan nu, använd kudde till henne, och om hon ligger på golvet låt henne ha en kudde där med, typ om du köper ett babygym eller liknande, tror det var det som förstörde det för Neo..

jag vet inte vad du har för kudde, om du har någon, men vi köpte våran på babyproffsen, snordyr, men attans bra.

2010-09-16 @ 18:34:24
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Hihi, Max är 26 ;) Men gissar att du menade Gustav (haha, du skrev Max så var tvungen att retas lite där, ho ho ho), han är 5 år :) Lustigt nog spelade de första matchen mot typ 8-åringar från Värnamo :S Inte alls rättvist ju! Gustav började träna för typ 2 veckor sen :S Trodde ju de skulle spela mot andra småttingar som precis börjat.

2010-09-20 @ 12:25:12
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback