Lever kvar i min bebisbubbla

I torsdags var vi på återbesök på BB och då stod läkarkontroll på schemat, hon var frisk och fin. Liiiite gulsot har hon, men inget som behöver behandling utan jag ska bara hålla koll på så hon inte blir slö. Men det är det sista hon är! Hon tittar och är vaken och skriker lite och myser mycket!
Sen tog dom PKUtest och min tjej var så duktig så, sa inte ett ord när dom stack henne i handen. Jag tyckte antaligen det var värre än vad hon gjorde ;D. Ungefär 300 gram hade hon gått ner nu såhär de första dygnen, men det låg över dom där 10 % dom får gå ner, skönt!
Man har ju ingen koll på hur mycket dom får i sig när man ammar, men så länge hon verkar nöjd och mätt så är jag glad :).

Annars går allt bra, hon har haft magknip på kvällarna snuttan och varit lite skrikig. Men bara man har tålamod med hönans skrik och masserar hennes mage så blir det mycket bättre! Men igår inhandlades det Minifom så det ska nog hjälpa magen lite på traven också.
Dessutom så trillade hennes navel av igår, så nu är hon så tjusig så :) Och den luktade inte alls illa som jag hört att det kan göra! Och inte tyckte jag den var speciellt äcklig heller!

Lite besök har vi också haft härhemma, och fina presenter har hon fått Inez! Försöker dock att inte ha för mycket besök så har sållat en hel del, orkar inte med så mycket folk. Vill mest bara vara och amma och mysa. Samtidigt så vill man ju visa henne för hela världen. Men just nu tar jag mest vara på tiden bara. Den kommer aldrig komma igen.

Igår när jag satt i soffan och hon låg i bilstolen bredvid och sov så skrattade hon skithögt! Höll på att dö i soffan av skratt. Vet att det inte var medvetet av henne för 5 öre men det var så roligt. Såg så himla söt ut! Mammas höööna ♥

Jag älskar henne så mycket, det är verkligen helt otroligt hur man älskar sina barn. Jag kan titta på henne i timmar. Hon är det bästa jag vet! Hennes stora ögon går rakt in i hjärtat. Mammas tjej ♥!

Har knåpat lite på en förlossningsberättelse, ska försöka få klart den idag så ni får läsa :)

Nu ska jag sniffa bebis! Ha en fin söndag!



Kommentarer
Postat av: karro

om inte minifom hjälper kan du lägga till semperdroppar till det, så blir det en go kompott som funkade finfint för Neo! ont i magen är ju inte roligt, varken för henne eller för dig.



men vad söt hon är, din lilla tösa!

du ändrade dig med nappen? ;)

det ska bli kul med förlossningsberättelsen! :D

alltid roligt att läsa sånt, haha!

2010-09-12 @ 19:15:44
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

yes, på apoteket! semper magdroppar heter dom, finns bakom disk precis som minifom, ganska dyra, men väldigt dryga eftersom man bara ger fem om dagen.

men massage är också bra, och mysigt! :)



hehe! det är väl tur man kan ändra sig? och tur att du hade nappar till hands! men hon tar den bra och så eller?



men visst är det coolt när man inte kan sätta emot kroppen, då den sköter allt? så jäkla häftigt!

var det läskigt att ta epiduralen? jag tycker ju det ser så sjukt läskigt ut när dom sticker in nålen....

2010-09-12 @ 21:11:48
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

oj, det kom mer :P



men vad skönt detdär med cystorna, att det inte är farligt alltså, det lät ju lite otäckt, men det är ju skönt att dom har koll på dom! och att dom inte sprack, för det lät ju verkligen läskigt!



men vet du vad! jag fick också spruta mot röda hund och jag ÄR vaccinerad! men barnmorskan som vaccinerade mig på bb sen sa att det var jättevanligt att själva vaccineringen försvann under graviditeten, så det var därför man fick en ny. men du fick väl vaccinationen på bb sen?

2010-09-12 @ 21:14:59
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: karro

tror den kostade 150 kr eller något sånt, minns inte, men jag behövde nog bara en flaska, för den är som sagt var dryg!

haha, ja jösses vad dom kan prutta domdär små liven!! som en hel karl ibland, haha!



neo hade också en sån period då han skulle sova på mig, tyckte det var rätt jobbigt, jag var så rädd att han skulle ramla ner från sängen, haha! men det gör dom ju inte, men sen låg jag stel som en pinne istället, bökigt! men det är ju attans mysigt på sitt lilla vis :)

skönt att hon tar nappen! det är alltid en räddning och en tröst för dom.



jag hade också värkar när jag låg där och väntade på epiduralen, och jag undrade hur fan jag skulle kunna vara stilla när han skulle sticka, för jag började få små krystvärkar också, det blev ju ingen epidural så jag behövde ju inte fundera mer på det, haha! men jag tror inte det tog så många krystvärkar innan han var ute faktiskt, 15 min kanske? så det kan ju inte varit så många, jag var så väck på lustgasen så jag minns inte, hah!!



ja sladdar ja, det minns jag något om, tror tom jag lyckades få dom flesta bortkopplade, har för mig att jag frågade om alla var nödvändiga.

oooh, kateter. det är väl också läskigt väl? jag behövde ingen sån. jag kunde kissa efter mycket om och men. det tog ju sin lilla stund, haha!

sprack du också?



aha! på så vis, ja då förstår jag att du inte fick sprutan, klart att den sprutan som är för er båda, hur detdär nu hänger ihop, är viktigast. :)

2010-09-12 @ 21:59:54
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Åh, vad underbart allt låter! :) Är så glad att amningen fungerade bra och allt så du slipper oroa dig för det! :D

2010-09-13 @ 06:52:41
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Cicci

Hon ser ut som en liten söt larv i en rosa kokong :D

Så trist att det inte blev så att vi träffades i lördags =( Men det kommer fler helger då man kan försöka ta sig mot Värnamo!

2010-09-13 @ 08:11:45
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback