Ny vecka & BVCbesök!

Jag prioriterar inte alls det här med bloggen för tillfället utan försöker mest bara ta tillvara på tiden. Jag tycker det är fantastiskt att vara mamma till något så fint och litet. Jag trivs. Hon är liksom min. Utan mig är hon så oerhört skör och sårbar. Det är läskigt men samtidigt så otroligt, svårt att sätta ord på den här sortens kärlek. Eller svårt, det är omöjligt. Jag trodde mig veta vad älska var, men nej. Jag visste inte. Inte innan Inez. Nu vet jag vad älska är.
& idag blev hon dessutom 2 hela veckor min fina. Tiden bara springer iväg.

Idag var det dags för det första BVCbesöket, om vi bortser från hembesöket vill säga! & åh vad jag har längtat efter det! Alltid lika spännande att se hur det har gått med vikten! Lite har hon ökat nu iallafall även om det inte är tillräckligt. Dom vill ju ha upp henne till hennes födelsevikt snabbast möjliga men vi jobbar på det. 3550 vägde hon idag & var numera 53 cm lång! Och naveln läker fint, lite kvar längst ner att läka ihop men den ser så tjusig ut så!

Annars går allt bra här hemma, nätterna går faktiskt kanon. Vi somnar runt 11-12 efter att hönan fått ett kvällsmål. Sen mat & ren blöja runt 3-4, sen upp för dagen mellan 8 & 9! Nätterna är ganska mysiga att amma på faktiskt. Brukar amma liggande på sidan med henne så nära det bara går! Mysigt!

& idag har vi dessutom vågat oss ut på en fika på stan. Jag var nervös och hönsmamma under tiden men det gick bra. Jag kunde verkligen inte slappna av för fem öre. Hon var liite gnällig eftersom det gick mot matdags för henne men överlag så gick det bra. Efter det tog vi oss snabbt hem för att tutta lite.

Hade världens mysigaste stund innan. Så länge den nu varade vill säga. Inez låg och sov på mitt bröst i soffan, vi hade på lite musik och jag åt en kexchoklad och drack en cola. Kändes som den bästa vardagslyxen någonsin. Tills hon spydde ner hela mig och sin nya klänning OCH soffan. Sen mitt i allt tumult så spillde jag ut min colaburk i soffan. Så nu är sofföverdraget i tvätten och vi har på oss rena kläder.

Nu blir det dock kvällsmys i soffan med liten som ligger i mitt knä och sover just nu!

Kommentarer
Postat av: Anna

Lite spya hör till;) Låter massa mys!

2010-09-20 @ 18:51:19
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sandra

Naaw fler spyor? :p Det hör till fridis!

2010-09-20 @ 21:13:54
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Cicci

Va härligt mysigt det låter! =) Vill verkligen komma och hälsa på er nån dag!

2010-09-21 @ 08:28:36
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: Carolina

åh, ines, vilket fint namn! vi tänkte på det förut också :)

visst är det coolt att vara mamma!? att älska en liten så mycket...

2010-09-21 @ 11:31:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Karoliina

haha!! detdär händer här hundra ggr om dagen, det känns iaf som hundra ggr...

men, var glad, än så länge luktar det ju inte så mycket, jag bävar för den dagen han äter ordentlig mat fullt ut.... bläääk!

2010-09-21 @ 21:03:46
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Karoliina

ah, hon är platt så hon har legat mot tex dig med ena sidan av huvudet? det försvinner rätt fort om du bara växlar sida hon ligger på, det var neo också ett kort tag, värre är ju med det sneda bakhuvudet.

men sen vet jag inte, vår bvc-sköterska säger att det börjar se jättefint ut, medans sjukgymnasten inte tycker det är så stor skillnad. men jag förstår inte riktigt vad hon vill att jag ska göra, eller, hon vill ju fortfarande att han endast ska ligga på mage 24/7, men det går inte, så jag hör inte på det örat, haha!



när neo blir ledsen i sömnen brukar jag bara typ klappa honom på kinden och krama hans hand, jag tror dom förstår att man är där då, är han alltför ledsen får man ju plocka upp och trösta, jag har en liten melodi jag nynnar också, som jag har nynnat sen bb, den funkar super! skaffa dig en sån om du inte har en, haha!



ja fy faaasen, detta kräkande! åååh, det är så tröttsamt! men men, vad ska man göra? det är ju bara att tvätta och tvätta och tvätta...



åh tack! jag hoppas pappa kommer bli glad han också, för vi är supernöjda :)

2010-09-22 @ 13:00:11
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Åh, låter så fint! Har sån sjuk bebisfeber! Lite synd att man inte kan "hoppa över" spyorna, men eftersom det hör till så vill man väl egentligen kanske ha det också. Hela paketet, liksom ;)

2010-09-24 @ 02:58:39
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback