Inez 3veckorsdag & lite update.

Idag blir min lilla fina 3 veckor!
21 dagar sen hon slog upp sina små blå, redo för att möta världen. Min fina tjej ♥!

Och hennes 3 veckorsdag kunde inte börjat bättre, hon vaknade vid 7, hungrig! Så mat fick hon givetvis, sen satte vi oss i soffan, lilla fröken utan kläder och bara i blöja och jag i bara bh och lindade in oss i samma filt med henne på mitt bröst med hud mot hud kontakt och sen somnade vi så en liten stund, mysigaste morgonen på länge!

& sen var det dags för BVCbesök! & äntligen har hon ökat lite i vikt & är nu tillbaka på sin födelsevikt plus ett par gram! 3740 gram väger hon nu & är 54 cm lång! Jag blir så stolt över henne! & iochmed att hon är tillbaka på sin födelsevikt nu så måste vi inte längre gå till BVC varje vecka. Så nu är det inte dags för besök förrens nästa fredag igen! Fast jag längtar redan dit, är så kul att se hur hon växer!

Tröstammade Inez lite i BVC:s amningsrum innan vi skulle gå hem för att hon skulle lugna sig eftersom hon blir nästintill hysterisk av allt som händer när vi är där & sen somnade hon så gott så fort jag la ner henne i vagnen så jag passade på att ta en långpromenad så nu är vi alldeles precis hemkomna igen!

Veckan som gått har annars varit väldigt smockad känns det som. Varit ute hos Josefin & Olle och visat upp mitt lilla solsken, mysigt! Sen så har Inez mormor varit här på besök. Och i fredags var Anne här och umgicks, tittade på film och åt godis, eller ja, så mycket film såg vi nog egentligen inte eftersom man alltid har en del att ta igen när man ses sällan, men trevligt var det.

I lördags var vi uppe tidigt efter en alldeles för sen fredagskväll och åkte iväg för att presentera lilla Inez för släken på sin Pappas sida! & även där visade hon sin solskenssida, fast det gör hon ju faktiskt mest hela tiden!
Lördagkvällen spenderades med min familj och liten trött tjej. Men så fort vi kröp ner i sängen och släckte ner och jag lät henne tutta lite så blev hon lugn och somnade på en gång.

Så ja, det känns som om den senaste veckan varit helt fullsmockad. Denna veckan är dock lugnare som det ser ut nu. Inte mycket planerat alls. Jag fyller tydligen år på torsdag men det känns som om det kan kvitta. Jag vill bara mysa med min lilla tjej faktiskt.
Att ha henne nära är present nog för mig.

Igår så satt jag dessutom och framkallade 172 kort på Inez, det är ju inte direkt lite kort man ta numera.

Neeehäpp, snart vaknar liten för mat skulle jag tro & jag ska vika tvätt innan dess tänkte jag.

Ha en fin måndag nu!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh va mysigt det lät att ni somnade inlindad i en filt i soffan! Jag ska hem på söndag för att fira mamma och tänkte kolla med lillebror om vi kanske kan svänga förbi dig! Det tar ju allt för lång tid innan jag tar mig till dig ju =(

2010-09-27 @ 15:12:06
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: Karoliina

ååh det är så kul med smakisarna, om du tycker hon gör roliga miner nu, bara vänta :D haha!!!



följ era egna rutiner, det som passar er bäst, är det som också är bäst :)



nepp, neo ska inte döpas, vi ville inte det, johan är inte ens med i kyrkan längre och jag tycker nog att han kan få välja det själv..

ska du döpa inez?

2010-09-27 @ 17:13:29
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Vad bra att hon kommit upp i sin födelsevikt nu! :)

2010-09-28 @ 01:58:24
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Karoliina

ååh, det går så bra så med maten!

det enda han inte gillat så mycket var ju banan, men allt annat har tagit med god aptit!

kalopsen är lite sisodär, men det är nog konsistensen som är lite knepig innan han kommer på den, kött blir ju ganska stor skillnad mot typ potatis.



aha! ja, vi funderade väl också på något hemmagrejs, men det blev aldrig av, han har ju ett namn ändå :)

men om inte annat kan det ju vara kul att samla släkt och vänner! :D

2010-09-28 @ 18:27:20
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jadå jag säger till så fort jag pratat med Jonas om det =) Vore så roligt att få se den lilla!

2010-09-28 @ 20:32:29
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Vi blev erbjudna kubtest men det är inget jag ville, tror inte jag skulle göra det om jag var äldre hellre.

2010-09-28 @ 20:43:44
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sandra

Du har fått en award av mig Fridis: http://rockgrodan.com/?p=4167

2010-10-01 @ 19:46:23
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Nu har jag minsann en lustig fråga! :P Föredrar/använder Inez (eller är väl du som bestämmer, gissar jag) latex eller silikon på napparna?

2010-10-01 @ 19:49:21
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback