Läkarbesök!

Har varit på barn&ungdomsmedicin idag. Liten reagerade rätt kraftigt och snabbt på ägg för ett tag sen. Så då fick vi en remiss dit. Vi har ju redan varit där ett par gånger med hennes hud. Och läkaren vi har där är verkligen alldeles fantastisk. Min fina nygifta väns pappa för övrigt. Och samma läkare som vi träffade på BB. Men det är fin personal överhuvudtaget där. Så himla snälla och förstående. Jag går dit med glädje kan jag tala om.
Först vägde vi henne iallafall, 80 gram hade hon gått upp på 2 veckor. Sen pratade vi med läkaren som skickade oss på pricktest. Och vilken reaktion hon fick! Kraftig reaktion på en gång. Så ja, hon är äggallerisk. Så nu har det skickats en remiss till en dietist. Så nu är det bara till att börja lära sig om det. Känns inte alls kul om jag ska vara ärlig. Klart att det kommer gå bra, inge problem när man lärt sig. Men just nu känns det som om det är ägg i allt. Känns som om min nyponros inte ens kommer få äta glass.. Inte för att det är aktuellt ännu men ändå.
Och jag vet inte ens hur hon kan ha det?! Är inte sånt här ärftligt?!
Nog om det..

Iallafall så sitter jag ENSAM här hemma. Helt konstigt & tomt. Liten är hos sina gudföräldrar och jag & mina fina mammor ska ut och äta. UTAN BARN! Känns lite konstigt, men roligt! Är så glad att jag har dom ♥!

Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Anne

Känner mig lost. Vem är din nygifta vän? :O Oj vad jag inte känner folk längre :)

Försök ha kul ikväll nu! KRAM

2011-04-14 @ 16:14:17
Postat av: Evelina

Vad heter er doktor? Vi var där i måndags och fick en sån bra vi med, undrar om det är samma.. Utlänning äldre man?

2011-04-15 @ 20:02:10
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: Kjell o Siw

Hej

Hoppas ni hade det riktigt trevlig på er barnlediga kväll det är dej väl unnat. Man måste någon gång få koppla av och bara njuta för stunden utan attt oroa sej för något.

Synd på Inez allergi men det är ju samtidigt bra att ha fått det bekräftat så man kan undvika misstag i framtiden.Ha det så gott

Hälsning från Gammelgudarna

2011-04-16 @ 17:41:19


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback