Grannen ovanför..

Jag vet inte om detta egentligen känns okej att skriva för egentligen tycker jag synd om tanten.
Hennes man har fått en hjärtattack (båda är 80+) och i vanliga fall så stör dom aldrig.
Men nu är det som att hon möblerar om lägenheten varje natt. Så har det varit sen han fick hjärtattacken för 2 veckor sen. Och jag förstår att hon är orolig & inte kan sova men måste hon väsnas så?!
Vill gå upp och skrika på henne att VA TYST! Men risken finns ju att hon med får en hjärtattack då.
Så jag sväljer min irritation, packar ihop godis i en fin burk & knackar på hos henne, lämnar godiset och säger att jag hjälper gärna till om hon behöver något. Sen går jag hem och tänker att jag är en fin människa..

I övrigt så försöker jag samla ihop till ett par skor till en hemlös man jag pratar med lite via twitter, om ni är intresserade av att vara med och bidra men en summa så ropa till! Allt är välkommet, 10, 20, 50!  Allt! Och jag ska se till att han får varma skor till vintern.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback