Jullov

Nej, jag har inte slutat blogga, jag har bara tagit lite julledigt från bloggen. Femton månader utan att ha fått sova en hel natt har börjat ta ut sin rätt. Det är ju onödigt att sova om natten när man kan vara vaken. Man kan ju faktiskt missa nåt. Att dessutom bära omkring på denna nio kilo tunga "vampyr" hela dagarna har inte gjort saken lättare. I skrivande stund så sover hon dock, tro det eller ej!

Imorgon ska damen på julfest på dagisförskolan och jag ska julstäda. Eftermiddagen ska vi spenderar i Jönköping hos Daniel, det blir ju trevligt det minsann!

Idag har jag införskaffa en matta och julgransfot till vår ståtliga gran som står och väntar på att få komma in i värmen. Jag har valt den själv. Eller ja, men hjälp av familjen. I söndags var vi nämnligen ute i skogen allihopa och högg gran. Lillan var dock hos far sin. Tur det må jag säga. Hade varit omöjligt att bära runt på henne i skogen bland snö, grenar, gupp & vatten. Men mysigt var det & dagen avslutades med tacos & fika i stugan. På kvällen satt jag i soffan med nässelutslag i hela ansiktet. Är antagligen allergisk mot för mycket frisk luft.

Har även fått min tredje dos av Tens (elektrisk nervstimulering) idag. Får det en gång i veckan hos sjukgymnasten. Förjäkla gött, somnar varenda gång. Hjälper dock inte ett skit än så länge. Men jag ger det en chans.

Längtar till fredag! Uppesittarkväll med min bästa Sussi, klä granen när lillan sover så hon får se den först på julaftonsmorgon och blir överraskad. Mat & Bingolotto. Mys!

Annars vad händer med lilla nyponet?
Hon pratar som bara den. Igår när vi såg en vovve så pekade hon och sa bok eftersom hon har en vovve i sin bok! Smart unge. Hon säger Bor, boll, kaka, lampa, hallå, vad gör du, mamma, bada, douglas, pappa, tack & massa mer. Hon har lärt sig flörta och göra slängpussar. Frågar man var tutten är så hämtar hon en. Frågar man om vi ska byta blöja så går hon till toaletten.
Hon är fantastisk helt enkelt ♥! Älskade unge!

Och juste, jag & mathias har gjort slut. & vad säger man om det? förjävla bra!
Känner mig levande och lycklig igen!

Tänk, bara fyra dagar kvar till dopparedan nu. Kan inte fatta att det snart är jul.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har nog fått nässelutslagen pga. kylan i skogen! Vanligaste orsaken att man får dem är pga. allergi mot hudprodukter, tvättmedel och något man ätit.

Men när jag forskade i det där i somras (när jag inte visste att vi hade vägglöss) så är det tydligen lika vanligt att man får det pga. för stark kyla eller värme.



Emelie får ju djävulusiska utslag pga. sol och värme, ser riktigt vidrigt ut. Så hon får gå i långärmat året om och solfaktor 50, eller 100 om hon får det på recept från läkare. Helt insane! :S

En kusin till mig fick massa nässelutslag förra vintern när hon varit ute med sina barn i en pulkabacke hela dagen. Det var -10 eller nåt, hennes ansikte blossade upp och såg inte klokt ut.



Du får skaffa sån där vad heter det? Rånarhuva med hål för ögon och mun :p Som de har uppe i fjällen när de åker skidor och det är -25 eller mer. Då slipper du nog besvären! xD Haha!

2011-12-20 @ 22:20:28
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback