BVCbesök!

BVC idag! Alltid roligt med en uppdatering på lillans vikt & längd. Hon är nu 63 cm lång & väger 6430 Hon väger fortfarande lite för lite men jag erbjuder ju henne mat så antar det inte finns något att göra. Hon ska enligt BVC få i sig runt 150 ml lätt, men vi står och kämpar på 90-120 ml fortfarande. Men ja, alla barn är olika! Pch upp går hon och det är huvudsaken :)!

Hennes hud kollades givetvis också extra precis som vanligt.
Tror inte jag skrivit att vi varit hos hudläkaren med Inez Gynette & kollat hennes hud. Hon har väldiga hudproblem lilla liten. Hennes PHvärde i huden är tydligen inte färdigutvecklat och det är orsaken. Det kommer bli bättre och färdigutvecklat inom ett år. Men tills dess så får jag smörja henne med kortisonsalva 2 gånger om dagen. Hon är mycket bättre nu mot vad hon varit, hon har inte varit en mjuk len liten bebis min tjej, utan mer en liten skrovlig bebis. Men nu börjar det bli en mjuk bebis även av henne :). Hon är ju dock väldigt känslig. Så fort hon rör sig eller drar händerna i ansiktet och kommer åt med naglarna så blir det ett märke. Spelar ingen roll hur mycket jag klipper hennes naglar. Hon är bara väldigt känslig i hyn. Men fick iallafall order om att fortsätta smörja och kämpa på!

Blev också rekommenderad att inte börja med smakportioner eftersom lillans hud är som den är så finns det risk för reaktioner på annat. Och om hon får en reaktion så kommer vi inte veta om det är pågrund av maten eller just för att hennes hud är känslig. Därför ska vi avvakta precis som jag hade tänkt :). Men det känns skönt att inte BVC försöker pracka på mig smakisar eftersom jag själv dessutom vill vänta. Men nu skulle vi ju avvakta runt 2 månader till.

Fick beröm av BVCsköterskan om att jag är duktig och klarar det här bra. Att det syns på henne att jag sköter om henne och tar hand om hennes sköra hud. Säga vad man vill men det var så jävla skönt att få höra. Jag behövde det. Jag behövde en liten pepp på att jag tar hand om hennes hud, att jag gör rätt.

Imorgon ska jag & liten och de andra mammorna & bebisarna på fika hos Lisa & Vincent! Ska bli roligt att ses!
Jag mår fortsatt inte speciellt bra så uppdateringen här är väldigt dålig och jag ber om ursäkt för det. Men jag kommer återkomma mer sen när jag mår bra igen.

& på torsdag blir Inez Gynette 4 månader ♥!


lilla marsipanros ♥


Kommentarer
Postat av: Anna-gravid i vecka 31

Hon är söt som alltid lillan:) Ja det är skönt att du fick höra det på BCV. Tror vi alla behöver sånt då och då! Kram

2011-01-04 @ 23:17:49
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Ida- Mamma till Jouline♥♥♥

Så söt er flicka är =)

2011-01-06 @ 01:02:23
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: bella

GUD va söt , liknar min lillebror haha fin blogg också kram ! ;D

2011-01-09 @ 17:35:11
URL: http://linneaisabella.blogg.se/
Postat av: Anna

hej,



jag hamnade pa din blogg av en slump när jag googlade pa bröstmjölk..läste ditt inlägg (som visserligen verkar vara ett tag sen..) om amning o jag sitter här vid datorn hookad till pumpen o grater för jag har kämpat pa med amning o tillägg i nästan nio veckor nu o har matt satroligt daligt för att jag inte har tillräckligt med mjölk. värst har varit känslan att man är en dalig mamma o inte riktigt kvinna om man ej kan amma, alla är saförstaende..vadda det funkar ju för alla far man höra..maste fatta mig kort för tararna rinner o maste halla koll pa pisspumpen samtidigt!

vad gjorde du med ammningen? gick du över helt till ersättning?



kram anna

2011-01-10 @ 18:35:06
Postat av: Mathilda - Unique & Fabulous

hoppas du får en bra fredag! :) puss

2011-01-14 @ 22:07:51
URL: http://mpeterssons.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback