Fina fina dagar!

Har haft 3 fantastiska dagar.. eller ja, dagen idag kanske inte var fantastisk till att börja med, men den blev bra till slut :).

Iförrgår var det så galet fint väder så det blev att inhandla en pool till liten och hennes vänner. Vi gick ut redan vid 11 och kom inte hem igen förrens 10 på kvällen! Sussi och Tindra-Louise var här hela dagen! Vi satte ut poolen på gården, fyllde den med vatten, käkade frukt och chips och bara va.. Emelie & Ebba kikade förbi en sväng också. Liten plaskade i poolen tillochfrån hela dagen. Kvällen avslutades med grillning hemma hos Sussi & Daniel och häng i deras trädgård.

Igår hände väl egentligen samma sak som iförrgår. Poolhäng med hemmagjorda baguetter, fint sällskap, galet varmt väder och lycklig liten. Skillnaden var väl mer att igår var poolen mycket roligare än i förrgår. Hon skrek av lycka och kröp runt i poolen och kastade iväg bollen som följde med. Hon höll på så ungefär en timma åt gången, sen vilades det lite, busades i gräset och sov. Hon var helt naken nästan hela dagen. Hon sov tillochmed middag naken på en filt.. Skönt för hennes dåliga hy, att få luftas ordentligt! Kvällen avslutades med lite middag med Sandra & Sussi hemma hos mig och big brotherfinalen! Simon vann, finafina Simon! Jag var mer än nöjd!

Natten var skit. Liten vaknade på kvällen runt kvart i 11 och var sen vaken till 2. Vid 6 vaknade jag av att hon slet sönder blöjan, alltså.. hon öppnade inte den. Hon slet sönder den och det var blöjludd i hela sängen. Så jag tog av henne blöjan och då kissade hon i hela sängen. Sen ramlade hon ner från sängen mitt i allt tumult och ville absolut inte somna om efter att jag slitit av alla sängkläder och ville sova.. Icke då..
Så efter 4 timmars sömn var det bara att gå upp.. Vi somnade om en timme till någonstans under förmiddagen. Vet inte när, men vet att jag fick en timme sömn mitt i allt kaos typ.

Sen gjorde vi oss ordning och traskade och köpte blommor och gick bort till morfars grav. Vattnade där och satt en stund. Liten kollade på dom fina blommorna som fanns där och kröp runt. Det var skönt att vara där ensam en stund. Så ledsamt och fridfullt. Han ligger på en så fin plats där solen skiner på han så fint ♥.

På eftermiddagen hade Lisa & Cidde bjudit med mig och liten hem till Ciddes föräldrar(?!) för att grilla.. Haha, det låter kanske lite konstigt men det var jättetrevligt. Vincent & lilla I lekte så fint på en filt.. eller ja fint & fint. Tar den ena en leksak ska den andra ha den, tar den andra då en ny, så tar den andra den.. och ja så håller det på typ. Men dom är söta. Klappar på varandra och pussas lite. Eller I vill pussas och bita i näsan, Vincent är mer skeptisk till det hela ;) Finungar! Jag tog faktiskt tillochmed ett glas vin! Och det är första gången sen Liten föddes som jag tar ett glas vin medans hon är med. Och andra gången sen jag blev gravid som jag drack vin överhuvudtaget! Men det var så sjukt fint väder, grillad mat och fint sällskap så då slog jag till!


& ja.. Idag blir Liten 9 månader ♥ Grattis min älskade lilla unge!
och det betyder ju faktiskt att även Vincent blir 9 månader idag! Grattis världens sötaste Vincent!
Åh vad ni är fantastiska!

Nu vaknar liten.. igen.. så jag avslutar med en bild från idag:


Liten hos sin gammelmorfar ♥..

Kommentarer
Postat av: Pia

Känns som jag aldrig kommenterar så jag tänkte göra det nu ;) Men har inget speciellt att skriva utan tänkte bara berätta att det är jättekul att läsa om er :) och vad stor lilla Inez-Gynette är redan och sötare än socker! Och du är så fantastisk som klarar allt själv och gör allt för lilla I :) Fina du! Kram på er! :)

2011-06-07 @ 03:56:27
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback