Urnsättning.

Natten var kaos, precis som de senaste 2 nätterna. Vet inte om det kan vara så att det blir extra mycket kaos nu när hon äter antibotika?! Kanske blir lite orolig av medicinen?
Hon vaknade hela tiden igårkväll och inatt.. Så det var till att vagga och vyssa, trösta och pussa på.
Vid 5 gav jag upp och satte ner barnet på golvet och lät henne gå lös. Runt halv 6 somnade om gjorde jag, helt själv. Får sån ångest, tänk om något hänt nät hon kröp runt och jag sov?!
Vaknade iallafall av ett jäkla brak från köket. Gick dit och vad fann jag? Jo lilla I hade rivit ner påsarna med pant som jag ställde fram igår bara för att jag skulle bli av med det. Så det var burkar och flaskor överallt.. Och mitt i allt kaos hade jag tagit av henne blöjan och då bajsade hon på mattan i vardagsrummet.. Hehe.. Så rolig var min morgon!

Senare idag så urnsattes morfar.. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig. Hann liksom inte förbereda mig heller eftersom jag fick veta det igår. Eller man kan nog inte förbereda sig ändå.. Det var konstigt att han låg där i urnan. Att en så stor människa kan bli så liten. Men det var fint, och solen sken. Och jag tror han satt där uppe och såg ner på oss och log. Älskade Morfar ♥!



Efter det fikade hela familjen i apladalen och barnen fick leka av sig. Liten I sov tro det eller ej!
Efter det blev det en runda med mamma/mormor på stan och sen traskade jag hem till Emma där Sussi var och liten fick sig sitt allra första utomhusdopp! Det var trots allt över 30 grader, jag hade ta mig tusan med hoppat i om jag fått plats!

Imorgon ska jag traska bort till graven tänkte jag. Skulle gärna vilja få en stund där borta själva, bara jag och lillan. Säga hej till morfar och lämna en liten sten jag har till honom. Få säga vad man velat säga men inte velat för det hela tiden varit folk omkring. Jag vill säga hejdå ifred.. Sitta där och berätta lite för lillan om honom och sådär. Efter det ska jag införskaffa en pool och sen kommer Sandra & Eddie! Då tänkte jag att vi skulle ha poolhäng på gården :) Med massa frukt, bad och mys!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback