Godmorgon goooodmorgon!

Det känns som en enda stor röra just nu. & egentligen så vill jag ju inte lösenordsskydda bloggen. Men när lilla Is pappas familj sitter och läser och misstolkar och sen skvallar vidare och har sig, då får det vara. Och det är så synd att hans familj förstör såhär. Att dom gör att jag inte kan leva mitt liv som jag vill.

Iallafall..
Igår var dagen ett evigt gnäll och kändes milslång. Ungen gnällde i princip hela dagen. Och anledningen är att en liten liten tand är på väg upp, den känns men syns inte! Och det är ju inte så konstigt att hon blir gnällig, men jag trodde ett tag jag skulle lägga mig ner och gråta. Men sen fick hon en alvedon på kvällen och sov så gott. Lilla älskling ♥!

Det var även dags för BVC igår, läkarkontroll. Egentligen var det 6 månaderskollen men det blev mer en 7 månaderskoll eftersom tiden blivit ombokad 2 gånger.. 7830 gram & 68 cm var hon! & läkarkollen gick bra. Inga anmärkningar. Efter det fikade vi hos Sandra & Eddie. Och sen tog vi vad som kändes som en jättelång promenad till stan. Eddie behövde nya badbyxor minsann!

Sen på kvällen smsade litens pappa som helt plötsligt tror han ska få ha lilla I. Men han träffar henne typ var trejde vecka i 30 minuter varav dom 30 minuterna sitter han vid datorn eller pratar med mig om hur full han var i helgen eller om sitt jobb. Så han kan glömma att han får ha henne om ens för en kvart.
Han känner inte henne och han kan inte tillgodose hennes behov, han kan komma och slita upp henne när hon sover eller upp från matbordet och så fungerar det ju inte liksom.. Så det kan han glömma.
Så på onsdag ska vi till familjerätten. Själva. Utan honom. Ska bli så jävla skönt. Nu ska det bli lite ordning på det här. Jag orkar inte med han mer.

Och som ni kanske förstår, så är detta givetvis inte allt. Det har egentligen varit kaos sen hon föddes. Men jag har inte velat skriva om det eftersom jag vet att hans familj läser min blogg. Men nu så, nu är det ju fritt fram och jag MÅSTE få prata/skriva om det. Annars kommer jag låta hans jävla manipulerande sätt äta upp mig.

Sen ska jag säga att jag har låtit honom komma när han vill och stanna hur länge han vill sen hon föddes. Men att han sen har noll intresse i henne och inte tar chansen att faktiskt komma och engagera sig, det får stå för han. Men jag har iallafall varit jävligt snäll. För snäll. Och nu är det stopp. Ska bli så skönt att ta allt genom familjerätten.

Nej, nu ska jag inte skriva mer om det, blir bara förbannad..

Liten ligger här brevid på en filt och river sönder det senaste numret av Vi Föräldrar.  Jaja, bara hon är nöjd så ;) Idag ska vi bada i simhallen! Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det går bra på familjerätten! Håller tummarna.

2011-03-30 @ 12:16:57
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia

Nu är jag några dagar sen, men hoppas det gick bra på familjerätten! Tycker absolut du har varit jättesnäll och det är hans fel att han inte tagit egna initiativ.

2011-04-02 @ 20:10:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback