Sömn

Jag är så ledsen, eller jag vet egentligen inte om ledsen är rätt ord. Knäckt? Nej det är jag ju inte heller egentligen. Trött? Ja.. Jättetrött.
Denna natten har precis som alla andra just nu, varit ett jäkla kaos. Vet inte varför. & vet inte vad jag ska göra..

Kvällen & natten såg ut ungefär såhär:
20.30 Liten somnar efter 2 försök till att söva henne.
21.30 Liten är orolig, försöker stoppa i henne en flaska mat, men nej. det blir att ta upp henne och söva om henne.
22.00 Hon somnar om.
22.30 Orolig IGEN.
22.45 Hon somnar om.
23.30 Hon vaknar men är jättetrött. Vägrar somna om och bara skriker.
00.10 Hon somnar efter att ha gått runt med henne sen 23.30. Även jag somnar.
00.30 Hon vaknar IGEN och jag bryter ihop. Inget funkar. Inte mat, inte söva ingenting.
01.30 Hon somnar. & ja, jag somnar.
01.45 Hon vaknar IGEN. Här är jag så ledsen att jag vill dö typ. Vill inte somna om men är övertrött.
02.30 Hon somnar på min arm efter att ha gått med henne, och så lägger vi oss. Hon får alltså sova på min arm. Vågar inte lägga ifrån mig henne.

& sen sover vi till halv 8. och det får jag ju tacka gud för även om jag gärna hade sovit några timmar till..

Alltså.. vad är fel? Jag har testat ALLT. Gett henne välling, alvedon.. ingenting funkar.
Jag blir så himla ledsen, jag fattar att det är såhär att ha en bebis, absolut.. Men vore skönt att få lilla fröken att sova lite bättre iaf..
Jag vet inte ens varför jag skriver det här, antar att jag behöver lite pepp & gärna råd, eller någon som känner igen sig. Vad det kan bero på..

Nu inväntar vi iallafall Inez Gynettes mormor och sen ska vi iväg på 70årskalas för min morfar (Inez Gynettes gammalmorfar)!
& ikväll ska vi hem till Emma och äta pizza och kolla på melodifestivalen & ja, fira Sussi, hon fyllde minsann 25 igår!

Nehä, nu vaknas aprikoskräm!

Kommentarer
Postat av: Karro

åååh, vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något vis...



hur är hon i magen? inte något där som kan tänkas göra ont? och hur står det till med tänderna? dom små gaddarna kan ju ställa till med ett helvete för alla inblandade när det är dags för dem att kika upp.. men, då tycker man ju egentligen att alvedonen borde hjälpa..



KRAAM!

2011-03-12 @ 13:20:36
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Åsa Stjerndorff

Har du provat med lugn musik att somna till? Babymassage?

2011-03-12 @ 14:19:39
URL: http://storasyster.stjerndorff.com
Postat av: emelie och ebba

usch... låter inget vidare, stackarn....

Hon kanske har börjat drömma eller något? Vet ej... hoppas det ordnar upp sig med sömnen snart. Kram

2011-03-13 @ 10:18:53
Postat av: Sandra

Usch, det låter skitjobbigt :( Tyvärr har jag inga goda råd alls. Kanske dina mammavänner har det? Eller BVC?

2011-03-13 @ 11:42:07
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Karro

tänderna gör (nog) oftast ont långt innan de syns, de ska ju växa upp en bit och Neo har haft skitont av sina tänder, ALLA dessutom! jag som bara trodde det var de första som var värst..

men som sagt, då tycker man ju att alvedon borde hjälpt..



åt hon helt ägg? alltså vita+gula?

det sägs ju att man ska börja med bara gula eftersom vitan innehåller så många olika ämnen som många reagerar på, så en utredning kanske vore på sin plats..



har hon sovit något bättre i helgen?

2011-03-13 @ 22:35:02
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Anne

Åh, önskar jag hade egna barn för då kanske jag hade kunnat tipsa om världens grej.. låter jätte jobbigt.. :( kramar!!

2011-03-15 @ 16:45:23


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback