Veckan som gått !

Lillan kryper! Som bara den dessutom. Hon har tagit ett par krypsteg innan men inte fullt ut. Men igårkväll lät jag henne krypa runt utan strumpbyxor och det var fart på damen må jag säga! Skruttunge!

Iallafall, veckan har varit bra. Pappa bestämde sig för att stanna en dag längre så han tog tåget hem på torsdagsmorgonen. Det var mysigt att ha han här! Tänk att det hade gått 5 månader sen han såg liten! Vi hann iallafall med att gunga, gå på stan, långpromenader och massa bus hemma.

På torsdagskvällen hade jag middag här hemma med alla mammorna. Utan barn dessutom! Och lilla I skulle sova borta. Men vi hade så roligt. Vi började med ost och kex, sen blev det hemmagjord sushi, ris & kycklingspett med jordnötssås och avslutades med rabarbercheesecake. Och massa vin! Det var vinpremiär för min del, inte druckit sen innan jag blev gravid. Inte ens smakat! Men vi hade så roligt, världens finaste mammor! Jag var inte i säng förrens halv 2! Tack för kvällen allihopa, bästa ni!

I fredags var det morfars begravning. Det var bland det jobbigaste jag varit med om. Jag trodde ett tag att jag skulle gråta sönder mig. Orkar inte skriva mer om det, men den var otroligt fin. ♥

Idag har vi haft en riktig mysdag, liten & jag. Först sov vi till halv 9 och då var vi uppe och åt frukost, sen la vi oss och sov till halv 12! Så himla skönt! Lyxsöndag! Efter det gick vi ut, först handlade vi lite och sen gick vi ut och satte oss på utegården och lillan fick både gunga och åka rutschkana! Där satt vi sen till halv 4! Sen blev vi uppbjudna till grannarna, ett gift par på 83 år. Dom har pratat om det sen liten I föddes så vi gick upp och drack kaffe och fick sockerkaka. Så söta, dom hade tagit fram barbiedockor till liten att leka med. Haha! Sen runt 5 gick vi hem och sen var det mat och bad på schemat. Kycklingpremiär hade vi idag. Var inte helt säker på att hon skulle äta det, men nu blir det så eftersom hon inte kan äta corn för det är ju givetvis ägg i det.

Nu sover Inez-Gynette och jag ska kolla klart på Big Brother.


Nedan kommer ett filmklipp på liten I från idag.
Jag låter helt fjantig, men liten är glad åtminstone!




Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh rabarbercheesecake lät helt otroligt gott, kan du inte lägga ut recept :D !!Kul att ha en sån sammansvettsad mammagrupp, jag trivdes inte alls i min tyvärr! Hoppas ni har det bra!

2011-05-23 @ 09:02:58
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: Sandraq

Haha Kafe Deluxe och vin! Kan bli intressant :D Jag måste börja träna på mer sminkningar känner jag o.O Är dålig på att göra många olika på mig själv och framför allt ännu sämre på att det göra det på andra xD

2011-05-23 @ 12:08:44
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Pia

Vad fina ni är :) Även om man bara såg din hand och hörde dig, haha :)

2011-05-27 @ 00:41:31
URL: http://stjerndorff.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback