Atopiskt eksem.

Idag fick vi en akuttid på barnmedicin. Liten kliar så nästintill hela hon blödde. Hon blödde i öronen, på händerna, pannan, hårbotten, på magen... Så jag kände bara att detta går inte.. Kortisonet hjälpte inte ett jota heller längre.. Så vi fick en tid redan idag. Så idag var vi där för 5:e gången.. Det är ju tur att hon älskar deras väntrum och skrek av lycka hela tiden vi var där typ. För väl inne hos doktorn var det mindre roligt..

Vi fick iallafall inte träffa vår vanliga doktor, världens bästa Zaki, utan idag blev det en annan eftersom vi behövde en tid genast. Det må ha varit smålands konstigaste doktor. Han pratade om hans barn, Kerstin & Arvid hette dom visst! Han pratade om tarmen och berättade för mig om varför man fiser.. Okej om vi hade gått dit för liten hade magproblem, men så var inte fallet. Sen berättade han att han tror att i tarmen uppstår alkohol och det är därför våran kropp bryter ner alkohol, annars skulle vi ju vara fulla hela tiden(?!). Sen berättade han att om man brygger öl eller vin hemma så luktar det bajs.. Ja ni ser ju..

Men iallafall så fick vi diagnos. Hon har svår atopiskt eksem som dessutom är ärftligt. Så den har hon fått av mig och min pappa antar jag. Nu har jag inte svår atopiskt eksem, men jag är väldigt känslig och får alltid eksem vid väderomslag. Samma sak med min pappa. Iallafall så går hon på en 14 dagars antibotikakur nu och utöver det fick vi också en specialkräm att smörja med som är både kortison & antibotika i ett! Efter detta ska det tydligen bara behövas Locobase repair. Men jag ropar inte hej ännu. Vi får se helt enkelt!

Efter det traskade jag & trött liten hem till Lisa & Vincent och där var Sandra & Eddie! Lisa serverade galet god hemmagjord pizza, sen hade vi allmänt barnkaos (gråter en gråter alla utom lilla I hon är tuff brud ;) ), pratade massa & åt Lisas goda ananaspaj! En så fin dag och vi kom inte hem förrens runt 10.  Tack för idag tjejer!

Väl hemma vankades det finbesök av B. Världens bästa, finaste B. Iloveyou.
Hur tusan kan det ha gått nästan 5 år sen vi träffades?! FEM Å R?! Det känns som 5 månader typ. Men vi har hunnit med mycket..
Men nu ska jag inte tjata om det, det hörde ni nog om i min förra blogg. Finast i världen är han iallafall.

Nu ska jag krypa ner jämte liten I ♥

Älskade du!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback